Friday, April 23, 2010

Hatiku Tersentuh...

Hi guys..arini aku terpaksa amik mc..Sebab aku sakit..Dari malam tadi aku x boleh tidur..Pinggang sakit teramat sangat..Nak baring x bole, nak duduk pun x bole..Bile pinggang dah sakit, ada efek anggota dalaman.Sekarang ni aku kat ofis along aku..Kejap lagi nak pegi jumpa doktor..Adakah batu karang..???adakah appendix..??? Harap dijauhkan segala penyakit tu..Aku memang susah utk sakit or demam..Bile aku sakit,aku akan flat giler..Tak boleh nak buat apa dan bergerak..

Berkenaan entri di atas,'HATIKU TERSENTUH'..Aku nak kongsikan 1 perkara buat sume yang bergelar anak kepada ibu dan bapa kita..Sepanjang aku di HKL, ia banyak mendedahkan aku dengan dunia realiti..Kite terlalu dekat dengan orang awam..Hkl..tempat yang x penah lekang dari orang..Setiap masa, setiap hari pasti dipenuhi dengan orang..

Aku pernah admit sorang patient ni..Dah tua..kita bole panggil dia 'ayah' jugak la..Umur sekitar 60lebih..Lebih kurang umur ayah aku..Dia datang ke kaunter aku untuk admit ward. Tak silap aku, dia masuk ward utk menjalani pembedahan..Dia datang ke kaunter aku dengan beg plastik yg penuh di tangan, segala dokumen dia bawak..Tetibe ati aku tertanya sesuatu..

" Mana pergi anak2 pakcik ni...???? Kenapa dibiarkan orang tua ni datang seorang diri..???"

Pakcik ni x la sekuat mana..Datang pada aku dengan jalan menggigil..terketar-ketar...Tapi itulah hakikat sebenar idup di dunia sekarang..Kadang2 orang tua ni mempunyai perangai pelik..Ada yang lebih suke pergi ke hospital sendiriran..Kononnye, x nak ganggu masa anak2..Tapi,kite sebagai anak, cubalah pikir tentang keselamatan org tua kite..Andai dia pergi dijemput Illahi sebelum sampai ke hospital,macam mana..??? Menyesal kemudian hari..

Perkara ini buat renungan kite semua..dan mengingati diri ku juga..Sebagai anak,titipkan rasa bertanggungjawab dalam diri kita..terutama sekali pada orang tua kita..Jagalah mereka selagi mereka masih bernafas di dunia ini..

Ok guys,i kene pergi..I nak ke klinik..Hopefully everything ok..
Take care...Mmmmuuuahahhh....



No comments: