Thursday, February 28, 2013

Hantaran hati kami

Assalamualaikum...
Uishhh lama terperap entri ni dalam draft..nak update asik tak tersempat je..Xpun mood x sampai2..Iye,nak update blog pun perlu ada mood tau..Kalau tak nanti ntah mcm2 cerita keluar..

Rasanya  ni last kot cerita pasal kawen..hope so..takde yg pending2 lg..Hantaran aku pada encik husband digubah sendiri..made by cik tinah dan aku..Mak dan aku bertungkus lumus untuk siapkan semua dulang hantaran ni.Nasib baik 7 je dulangnya..kalau berbelas-belas dah garu-garu kepala nak siapkan..

Hantaran aku pada encik husband adalah
  • Persalinan
  • Perfume
  • Purse & tali pinggang
  • Buku Bacaan
  • Kasut
  • Kek 
  • Chocolate
Jom kita review gambar2 hantaran hati saya buat suami..Kita akan lebih berpuas ati bila buat sendiri tau..Lantaklah orang nak kata hantaran tu fesyen outdated ke, macam zaman2 dulu ke,ketinggalan zaman ke, yg penting, setiap apa yg kita hasilkan ada sentimental valuenya sendiri..(ehh jgn x caya ada org kata,hantaran aku mcm zaman dulu2..aku x kesah pun nak cakap mcm tu.) Setiap apa yg kita buat memang susah untuk puaskan ati semua pihak..

Persalinan

Perfume


purse & tali pinggang
kasut
Buku bacaan
Chocolate
Kek

Alas hantaran tu pakai masa tunang dulu..tak yah nak modal2 lagi..Bunga keliling barang2 tu adalah dari kertas tisu..Tisu tu boleh didapati di Ikea,Damansara..1 keping tisu boleh dapat 4 kuntum bunga tau..Dan hasilnya,memang chantik..bunga kembang setaman..:) Keluarga kami dua-dua belah pihak sangat simple..Alhamdulilah, tak perlu nak tekankan sangat bab hantaran ni..

Disebabkan kami berjauhan, barang-barang hantaran kami beli sendiri2..So,memang kami berdua tak sama macam orang lain..Tapi itulah hakikat yg perlu kami hadapi..Pada awalnya, memang sedih sebab bila tgok orang lain berkepit beli barang hantaran sama2 tp,kita ni jalan sendiri sorang2 beli hantaran..Inilah yg dinamakan pengalaman..Aku shopping sorang2 semata-mata beli barang hantaran kawen..Kiri kanan tangan penuh,dengan naik tren,berpusu-pusu dgn orang ramai..Bila penat duduk bersila kat tepi tiang2..(Sogo kalau member card memang gitu,anda akan jumpa sana sini org duduk bersila.so i pun tak segan la..) Sweet moment..Hanya org kental saja boleh lakukan begini..wahh kental sangat i kann..Utk pengetahuan, kek saja yg aku gi tempah sendiri dgn pengapit aku..Yg lain2 barang2 husband,dia beli sendiri...

3 comments:

Wanafzan said...

nice sangat hantaran ni.. ok what! cgrts btw.. :)

"bella Chentaku" said...

hantaran kita hampir same... hehe..congrate!!

Zelinda said...

Wan Afzan:hihi puas ati la bile bt sndri..tq2..

Bella : ye ke sama..tp mmg thn lps trend bunga tisu.xth la tahun ni trend ape plak..