Saturday, June 8, 2013

Mood nak ber HONEYMOON lagiii..!!!

Assalamualaikum semua...

Cuti sekolah hampir sampai ke penghujungnya..Sepanjang cuti sekolah 2 minggu ni,ramai betul orang kawen..Asal bukak fb je,tgok gambar kawen..selang berapa ari plak,org yg kawen ni check in kat somewhere for honeymoon..Mood jeles okehhh..hahaha..Bila attend kenduri kawen orang,mula bermain-main di kepala saat2 majlis perkahwinan aku yg hampir 6bulan yg lepas..Saat yg tak akan aku lupakan..Apa yg terjadi kat atas pelamin pun,x kan sekali dilupakan..Usah la ditanya,apa yg terjadi kan...hihi..

Bila tgok orang berhoneymoon, terdetik di hati untuk ajak MIA pergi honeymoon lagi..Tak sabar tunggu bulan 8 ni..Tapi,kalau nak pergi waktu terdekat ni pun,x sempat..MIA busy..Yess selagi tak de anak ni,selagi tu kami laki bini ligat berjalan sana sini..Bukanlah kami mendoakan tak de anak,tapi rezeki belum berpihak pada kami..Yang pasti,kaki ini sangatlah gatal untuk berjalan..Harap cuti seminggu di JB ni,hubby bawak la saya jalan2 yea..hahhaha..

Dulu masa aku bujang,aku kuat jugak berjalan,berholiday sana sini ngan kawan2..Tapi,ada satu hasrat aku yg tak tercapai sewaktu bujang..Aku teringin sangat nak ke Grand Lexis,PD..Ada private swimming pool dalam bilik tau..Perancangan kami untuk ke sana pada bulan November 2012 iaitu di saat2 penghujung zaman bujangku..Tapi malangnya,ketika bulan November tu cuti sekolah dan rate per room untuk hotel tu boleh buat kamu semua terduduk tau..hahhaha..RM800++ pernite...

Jom cuci mata satt..tengok gambar pun jadi laa...huhu sedey weii..




Haa..mampu tengok saja setakat ini..Tak tahu la bila boleh jejakkan kaki ke sini..? Bak kata Mama Fiza, balik JB dikira honeymoon jugakk..hahaha itu pastinya!

Rasa bertuah dapat MIA sebab dia memang kaki jalan..Ajak la nak bercuti ke mana,pastinya dia akan pertimbangkan..Ye la cuti,kos semua tu perlu dipertimbangkan..Tapi selalunya jawapannya tak pernah menghampakan..Bersyukur sangat..at least aku pernah merasai mood honeymoon tu..Ada sesetengah orang,tak sempat nak merasa honeymoon..tak pun,suami dia x suke berjalan..Dah ada anak,terus la x ke mana2..Ada..jgn ckp xde pulak..realiti..!


NOTE : Honeymoon bln 8 sudah pasti, dan sekarang sedang merencanakan untuk ke Pulau Redang dalam bulan 9,10..I luv Malaysia..sebab semuanya ada di sini..Tak teruja sangat nak ke oversea..

No comments: