Wednesday, July 7, 2010

Dalam Hati Ada CINTA...

Auuwww..Dalam Hati Ada Cinta...Dalam Hati Ada Taman...Dalam Hati Ada Si Dia...Tettt..!!!!Mungkin agak terlambat aku update entri kali ni kerana si dia tiada lg di bumi KL ini...Hati aku sedikit berbunga kerana Dia pulang ke KL pada 01 Julai aritu tanpa memberitahu aku..Seperti biasa.Kononnya nak buat kejutan la kat aku..(Tapi memang pun terkejut..hehe) dan Dia dah pun pulang ke JB pada semalam 06Julai..5 ari dia kat sini,tp rasa macam sekejap sgt dia balik..Lgpun sudah lama kami tidak ketemuan..Wahh keluar slang Indon plak..Dekat 5bulan tak jumpa..Last aku jumpa dia Bulan Februari..Time tu bapak dia tgh sakit..
Tapi timbul rasa serba salah dalam diri kerana aku tak dapat nak luangkan masa yg begitu byk pada dia..Maklumlah keje aku sekarang ni..So dia kene la paham..Tp,aku dah pun cuba sebaik mungkin utk hadiri kenduri doa selamat kat umah dia pada Ahad(03 Julai)...Aku tolonglah mana yg patut walaupun aku x pandai masak.Mak aku ckp,kalau x pandai masak sekalipun,cuba-cubalah duduk kat dapur.Tolong yg mana boleh..As usual,tugas aku seperti di kenduri2 lain adalah memotong buah..bukan setakat satu dua kenduri je aku ditugaskan memotong buah,hampir kebanyakan kenduri la tugas aku begitu..Buah tembikai la,tembikai susu la...Yg penting,JANJI TOLONG kan...
5bulan x jumpa,rasa malu-malu plak..Rasa macam orang didepan aku tu macam orang asing je..Pdhal orang yg sama,yg aku kenali 9thn yg dulu...Dia pun tergelak bila aku ckp mcm tu..Ermm ada satu perkara istimewa terjadi yg memang dia dah rancangkan dari awal...Dia memang nakal giler..!!!!
Macam ni...Dia kata ngn aku nak balik ari Isnin(05julai) dan aku rasa sikit sedih la..Sikit je tau..Mana taknye,balik kali ni dia pun langsung x spend time dgn aku.Alih2 nak balik sebegitu awal.Uiiihhh..berangin la 1 badan makkk....And he keep calling me then ckp,dia dah beli tiket bas..Ok la fine..Aku nak ckp ape lagi kan...Then pukul 4.30ptg x silap aku,dia call lagi..Kali ni dia call bagitahu dah naik bas..Aku jes cakap, "dah sampai JB msg i.." Thats all..Kebiasaanya,bila bercakap di telefon,aku akn bangun dan tinggalkan kaunter ofis...Takkan la nak bercakap telefon depan2 patient kan...
Sekembalinya aku ke kaunter,aku terlihat seorang insan yg amat aku kenali memegang sejambak ros merah...Terkejut beruk aku..!!!!Kali terakhir aku terima bunga dari dia pada tahun lepas..Time tu masih lg bekerja di Poslaju...Perasaan bercampur baur..nak nagis pun ada..Dan dalam jambakan bunga tu terselit 2 tiket wayang...Seperti yg dijanjikan sebelum ni..Cite KILLER lakonan Ashton Kutcher(pelakon A LOT LIKE LOVE)..Waaaa...midnight movie...Balik keje kul 9 mlm trus ke Pavilion utk tgok movie tu yg stat pada 10.50malam...huhu...Ngantoksssssssssss......

Bunga dari Si Dia & juga tiket cite KILLER..

Dan tibalah ari utk dia btol2 pulang ke JB..Ermm x bagi dia balikkkk.....!!!!Ntah tahun bile lagi dia balik KL..Sedih..Macam ni la rasa kalau duduk berjauhan..Tp ada baiknye jugak..Nway,aku happy dengan segala suprise yg dia buat...Thanks dear...


Note : Baru kini aku mengerti apa itu BAHAGIA...

1 comment:

Zelinda said...

cube utk meng'komen'...