Saturday, July 17, 2010

Semoga Dia TABAH

Salam takziah buat Si Dia dan keluarga atas pemergian ayahandanya tersayang..Agak terlewat aku untuk aku update entri kali ini...Seminggu terlewat..Arwah meninggal mengejut...Dan hampir kini aku masih terbayangkan wajah arwah...Kali terakhir aku berjumpa dgn arwah dan beborak dengan arwah sewaktu kenduri doa selamat yg dibuat seminggu sebelum arwah pergi... Arwah sempat bercerita tentang operation mata yg dibuat kat Kuala Pilah..Ada selaput pada mata arwah sejak 7,8tahun yg lepas..Aku x nampak sebarang perubahan pada arwah..Arwah seperti biasa dan melayan aku seperti anaknye sendiri..

Sewaktu arwah meninggal,sikit pun tiada air mata kelihatan di wajah si dia..Si Dia betul2 tabah..Pernah satu masa dulu si dia pernah berpesan kat aku............>>>>

"Kalau i meninggal dunia,i tak nak sesekali u titiskan airmata..i nak u tabah.."

Mungkin itulah yg dia praktikkan sewaktu ayah dia 'pergi'..Hati aku cukup-cukup tersentuh apabila dia mencium arwah ayahnya buat kali terakhir setelah jenazah dimandi dan dikafankan...Teresak-esak aku menangis...Aku paham perasaan dia tatkala itu..Setiap saat pengurusan jenazah aku tidak ketinggalan sehinggalah jenazah dikebumikan..

Yang pergi tetap pergi..kita yg hidup ini hanya mampu berdoa agar arwah ditempatkan di kalangan orang2 yg beriman dan sentiasalah sedekahkan Al-Fatihah dan kirimkanlah bacaan Yassin kpd arwah..

Kepada Si Dia..semoga tabah dan cekalkan hati untuk harungi hari2 yg mendatang tanpa ayah disisi..dan permudahkan urusan haji..

Note : Tersentuh hati bila Si Dia call dari JB semata-mata nak nyanyi lagu SUDIRMAN-SALAM TERAKHIR..And lastly,aku yg menangis..Aku paham apa yg dia rasa saat itu...

1 comment:

DiEYaNa said...

sabar yea nyah....sedih aku bc blog ko...kuatkan semangat yea cz si dia perlukan semangat ko utk dia terus jadi kuat...semoga apa yg berlaku ni dpt merapatkan lagi n lebih memahami antra satu sama lain...insyaALLAH....sabar yea....pape hal cll or msg aku yea:) aku sedia mendengar :)