Sunday, August 29, 2010

Ke Mana hilangnya MOOD RAYA aku ni...?????!!!!

Hari ni dah 19 Ramadhan..sekejap je rasa puasa tahun ni..Persiapan raya..??ermm kalau baju raya tu aku dah beli siap je sebelum puasa lagi..Memandangkan aku ni malas nak keluar di bulan puasa dan juga jadual syif aku yg terlampau pack.. Di mana sedikit sebanyak menyekat pergerakan aku utk keluar bershopping...Cakap pasal raya ni, i noticed something la..mood aku utk raya tahun ni langsung xde..Senang kata, raya macam x raya laa..May be sebab aku berkeje di hari raya kot..

Haaa..lupa pulak,nak ucapkan tahniah kpd kawan2 yg keje kerajaan sbb dapat 'bantuan kewangan' sempena hari raya ni sebanyak RM500..dapatlah buat tambang balik kampung dan duit raya..btol x...?? Aku..??? Tak tahulah dapat ke x,sebab aku masih lagi baru berkhidmat di kerajaan ni..Nak tahu dapat ke x,kene la tunggguuuuuuuu.....

Lagi 11 hari je kita akan meninggalkan Bulan Ramadhan tahun ni..Bulan yg penuh dengan keberkatan...Dan lagu raya pun telah berkumandang di radio..Dalam banyak2 lagu raya,aku terdengar ada satu lagu raya lama yg memang betul2 kena tepat dengan aku..aku nak cuba link kan lagu raya tu dari youtube,tp masalahnya internet kat ofis ni terlampau lah hebat lajunye...hehe..so, aku hanya mampu sumbangkan liriknya pada kalian...

Senandung Hari Raya Untuk Mu
Artist: Dayangku Intan

Ku senandungkan lagu untuk mu yang jauh di mata
Daku kirimkan kasih di angin lalu
Semoga kan hilang rasa rindu
Hilang pilu resah di kalbu
Maafkan daku kerana tak dapat bersama mu sayang
Di hari raya hari yang bahagia
Kerana tugas pada negara
Dan semoga kekal sejahtera
Ku harap dikau gembira
Oh di samping ayah serta bonda
Untuk keluarga tercinta
Ku ucapkan Selamat Hari Raya
Dengarlah sayang aku hulur pengganti diriku
Semoga kau akan terhibur selalu
Di dalam suasana hari raya
Terimalah dengan rasa bangga

Lagu ni sesuai sangatlah bagi mereka2 yang berkeje di hari raya ini..hehe..

Note : Hati bercampur baur di saat ini...lebih kepada sayu...Kita hanya mampu merancang Tuhan yang menentukan segalanya...Jika diizinkan oleh-Nya,maka apa yang kita rancangkan menjadi realiti...Sesungguhnya,aku redha...




5 comments:

Hafiza Abdul Latiff said...

ko dapat duit raya tu, tapi tak full la, kira la dah bpe bulan ko berkhidmat x rm500.00..tu la bantuan ko dpat...:)

Zelinda said...

hehe..aku dapat duit raya full RM500..hehe..rezeki namanya..:)

Hafiza Abdul Latiff said...

bo bagi anak aku duit raya ni =)

Zelinda said...

bo aje..tp raya thn depan la aku bg..klu bagi skrg,honeymadu x lahir lg..huhu..

Hafiza Abdul Latiff said...

owh, kena tunggu kuar dulu eh ? :P..hehehehehe