Saturday, August 14, 2010

Salam Ramadhan buat semua...

Maaf terlambat mengupdate entri kali ni..Maklumlah bulan puasa..x berkesempatan..Errmm semua umat islam berpuasa mulai 11 August 2010 dan utk makluman korang,pada puasa pertama aku keje syif petang dan hinggalah ari jumaat(13 ogos 2010) aku masih berkeje syif petang...Dan ingin aku war2 kan kepada seluruh rakyat jelata bahwa mulai arini Sabtu (14 ogos 2010) hingga Khamis (19 ogos 2010) patik akan berbuka di rumah bersama mak ayah terchenta...Sian dorang buke berdua je..Nak buat macam mana, bertugas utk rakyat..hehe..poyo sungguh statement ku..Demi tugas,x dapat nak dielakkan..Tp, bagi aku CC aku dah cuba aturkan jadual syif yang sebaik mungkin..Dimana,masing2 dapat berbuke di rumah bersama keluarga tersayang...

Tak sama nikmat berbuke di rumah dgn di tempat keje...Kalau kat tpt keje ni x boleh la lengah2 macam2 kat umh..lps je buke,kene cepat2 semayang maghrib and bergerak trus ke kaunter..Is not big deals la...kene la tolak ansur sikit kan..Tapi,ape yg best buke kat ofis ni,bile petang2 kami yg berkeje syif petang akan berjalan ke bazaar..kat kuarters HKL ni ada bukak bazar ramadhan kat situ..so,membeli belah la disitu..walaupun x byk sgt pilihan..Sekadar utk berbuke dan mengalas perut yg seharian kekosongan..huhu..Bile berbuke xde la masalah sgt bg aku..Sebab aku x perlu mencari nasi apabile berbuke..Cukup sekadar minum air SEJUK dengan makanan yg simple2 something like murtabak, kuih, roti john..Nasi tu WAJIB dimakan apabila bersahur sahaja..Mungkin dah terbiasa macam tu kot..

Ok2..stop pasal makanan..buat i rasa lapar je..ermm jadual keje utk raya sudah keluar..!!!!Masing2 berpusu-pusu menengok syif masing2..Memandangkan aku kene raya di kl dan senag kata kene keje di hari raya...Yeaa saya tahu..ramai yg teramat simpati ngn saya..hehe..Bagus jugak CC aku buat jadual awal2..supaya mental dan fizikal aku lebih bersedia utk hadapi ari itu nanti..huahua...=(

Ok guys,selamat berpuasa pada sume..perbanyakanlah ibadat di bulan puasa ni..sesungguhnya ganjarannya terlalu besar..Kepada gurl2 yg x boleh puasa,jgn makan secara terbuka..nanti kene tangkap..huhu..cover2 skit makan tu..

No comments: