Sunday, August 1, 2010

Malam Pertama...

Haa..kenapa ada yg senyum-senyum tu..????Bukan aku nak cite tentang Malam Pertama sebagai pengantin..Tapi aku nak citekan tentang malam pertama aku memulakan tugas syif malam..Setelah genap 4 bulan aku berkhidmat di HKL,inilah pertama kali aku bertugas malam..Fuhhh adventure btol..!!!Kebetolan 1hb jatuh ari ahad..Lupa plak nak cakap,arini aku keje 2 syif..Pagi & Malam...

Kononnya balik keje pagi nak pulun tido la memandangkan malam nak keje..Kene la tido puas2 dan cukup rehat..Tp,apa yg diharapkan sebaliknya...Sampai umah dah pukul 2.30ptg...Then terus menuju ke destinasi utk naik jet iaitu katilku yg sudah berwajah baru..hehe..Tapi,tak boleh lena..cuba jugak lelapkan mata, pun x boleh dan tak berjaya..huhh..!!!Benci la..!!Kepala dah mula sakit-sakit...Mungkin aku x berjaya utk lelapkan mata sebab terlampau pikirkan tentang syif malam yg bakal aku lalui..huhu..aku syif malam bersama abang sobri..Orang paling lama kat kaunter ni..

Persiapan keje malam..???ilmu di dada kene cukup..Sebab bile keje malam ni,kite akan jumpa macam2 kes,macam2 ragam patient..sebab tu aku perlu amik masa 4bulan sebelum naik syif malam..utk pastikan aku btol2 mahir dalam tugas ni..Mak aku risau sangat tengok keadaan aku yg x cukup tido ni..mana tak nya,dah la x tido,nak drive lg,byk kali mak pesan suruh call dia bile dah sampai ofis..hehe..risau bebenar cik tinah tu..

Jam menunjukkan pukul 1.00pagi..so far alhamdulilah,semuanya bisa di atur lg...bukak radio kuat2..karaoke sorang2..hehe..menahan mata yg agak ngantokss...sambil tu,bile keje malam ni,dapatlah aku study utk exam..10hb ni aku exam sah jawatan perkhidmatan awam..tp satu apa x baca lg..asal bukak buku je,mata tutup...ok guys,tidolah baik2..selamat malam everyone..hargai tidur malam kalian...mmmuuuaahhhh....

1 comment:

G-JaH said...

hai lin..sejak ko kje hkl ni, langsung x nampak bayang ko dah..
padahal dekat je umah kt..huh..
apa pon aku dah ada blog..nnt jenguk2 la tau..heheh..