Wednesday, September 15, 2010

MOOD: Bercuti...yahuuuu...!!!!

balik kampung..oo balik kampung...
Yahuuu..masa yang dinanti-nanti telah pun tiba..Mood raya ada lagi ke ni..?? Walaupun dah seminggu raya,harap2 mood raya tu masih ada lagi hendaknye yea..Mereka yg balik kampung telah pun pulang ke rumah masing2..KL makin berpenghuni...Dan kini tiba masanya utk aku pula yg akan meninggalkan bumi KL buat sementara waktu..Tak lama pun..Aku pulang ke kampung 4 hari je..kampung i kat mana..??? I ada kampung ke...???Heyyy..mestilah ada kampung..mak ayah aku asal dari Johor..So kampung aku kat Pontian,Johor..

Kalau bab balik kampung ni tak de masalah sangat..Sebab kampung mak dan ayah aku berdekatan je..Senang kata sebelah-sebelah kampung jea..Tak de la timbul isu gaduh-gaduh ni..Ingat lagi masa kecik-kecik dulu..Aku ngn adik beradik yg lain x berapa gemar tido kampung sebelah ayah aku..Mana tak nye,kampung ayah aku ni toilet nye kat luar..Teramat la susah kalau tengah-tengah malam kami2 ni nak terkucil..hikhik...Pastinya,orang yg akan dikejut adalah mak aku..Tapi,tu semua dulu..Sekarang zaman dah moden..Kebanyakan umah kampung dah ada toilet kat dalam umah..Toilet kat luar tu mungkin ada lagi la..In case emergency,berguna jugak toilet tu..

Dulu kalau balik kampung beramai-ramai..Ye la adik beradik aku je dah 5 orang..meriah la naik 1 van..bapak aku la pilotnye..Tp sekarang,masing-masing dah kawen,tinggal la aku dengan adik aku serta mak ayah terchenta...Tp,kali ni balik kampung bertiga je..Boy(adik aku) tak dapat nak ikut balik kampung sebab kelas dia stat awal..Ape la..kakak dia ajar ponteng kelas,x nak ikut..huhu..So,dia kene la tinggal..Dan sudah semestinya,aku la pilotnye nanti..Fuhhh..ini first time aku memandu jauh bawa 'hubby'..'Hubby' please be good yea..

Mak pun dah siap-siap packing baju dalam beg..Aku je yg x packing pape..Maklumlah sibuk berkeje..Kek chocolate yg nak bawak balik kampung pun aku tak sempat buat lagi..huhu..banyaknye tugas-tugas tergendala..Kepada mereka-mereka yg pernah rasa kek coklat saya,pastinya kalian merindui kek itu kan..hihi..perasan sudah..(tetibe teringat kat diyana poslaju cheras bile sebut pasal kek choc ni)..Datanglah umah yea..kek ni wajib ada atas meja..

Ok guys, aku akan pulang bercuti ke kampung bermula 16september dan akan kembali ke KL pada 20september..Insyaallah..Kepada sesiapa yg nak datang beraya di rumah jemputlah datang yea..dan akan kembali bertugas pada 23september..Ape..??Open house..???Insyaallah akan dibuat seperti tahun-tahun lepas cuma tarikhnye saja belum dikenalpasti..hihi..Kene tengok semula jadual syif aku..Kalau tak buat open house pun, apa salahnye datang..Yang penting tujuan kita datang beraya tu adalah utk memohon maaf atas kesilapan yg lepas-lepas..btol tak..???makan tu jatuh nombor 2..Ok la jaga diri baik-baik..nantikan kepulangan ku dari kampung yea..Jemputlah datang rumah...

NOTE : Beraya di kampung dan juga bandar banyak bezanya..Begitu juga beraya tanpa orang tersayang di sisi...Sesungguhnya diri ini teramat mengerti perasaanmu tatkala ini..dan ini tahun pertama buat segalanya..Kuatkan hati..

1 comment:

DiEYaNa said...

wahahhahaha...mmg aku tgh rindu kt kek coklat ko tu...lapar2 ni lg la...hahahha..
sesungguhnya aku menantikan open house umah ko la ni :P
hikhik..cz....aku amat2 merindui mskan cik tinah :P....nyah,kim slm kt mak n ayh ek...rindu korg semua :)