Saturday, January 29, 2011

Dalam DILEMA..

Hello hi guys..malam ni sekali lagi aku berkeje malam & sempatlah untuk aku mencoretkan pape yang patut sebab rasa lama tak  mengupdate..Setelah seminggu berkeje keras pg ptg tak tentu masa, akhirnya badan menjadi lembik..dan DEMAM pun melanda..Tapi gagahkan badan jugak utk gi keje memandangkan kalau syif malam ni susah sebenarnya utk org gantikan..Bila dah keje tak menentu ni,jiwa ada sedikit kacau.Pantang silap sikit..Dan mangsanya adalah Si Dia..Kena marah apabila kerap tepon di tgh malam..Haa amik kau..Sapa suruh..Tapi,saya tak bermaksud pun..Di luar jangkaan dan dalam keadaan mamai..Dan dengan ini, saya memohon maaf secara terbuka kepada Si Dia kerana perbuatan saya itu sikit sebanyak mengguris ati dia kot..Dan buat dia tersentap dan memaksa dia utk call aku berkali-kali.Sebab lepas marah2 tu,aku off hp sampai keesokkan arinye..So soriii..!!!

Apa yang DILEMA sangat nih..???Ermm..tak tahu nak cakap macam mana..Yang boleh aku cakap,aku masih boleh BERSABAR..dan kadang-kadang kita sendiri tak tahu sama ada keputusan yang kita buat tu tepat atau tak kan..Mungkin sekarang kita sakit,kot-kot esok lusa kita sihat walfiat..ari ni kita susah untuk meniti ari2 yang mendatang,tapi di kemudian ari kita senang,sesenang nya..Aku bukanlah insan yang suka mengusutkan kepala.Aku tak suka memikirkan menda yang remeh temeh,melainkan menda ni memang wajib & patut utk dipikirkan..Apa yg aku harapkan, ada sinar di kemudian hari..Sesungguhnya Allah itu Maha mengetahui dan aku hanyalah insan yang lemah..Apa yang pasti,utk tahun 2011 ni aku cuba mencari sinar itu dan terus bangkit & membuat perubahan..!! Aku ingin mencari erti BAHAGIA & KEGEMBIRAAN yang sebenar..

Tak mo tulis lebih-lebih..Lagi kusut lak kang..Sekadar coretan apa yang kurasa dan dirasa tatkala ini..Semoga Allah memberi petunjuk buat hamba-Mu yang lemah ini..

NOTE : Kaki tak berhenti melangkah dan mencari sesuatu demi kepuasan hidup..Dimana BAHAGIA, KEGEMBIRAAN & KEPUASAN yang dicari..????Semoga kutemui semua itu..Insyaallah..

1 comment:

lazirza said...

kebahagian dan kegembiraan semua terletak pada diri kita sendiri..
kita yang menentukan..keputusan ditangan adik....sekian