Monday, May 2, 2011

Cincin ohh Cincin..aku dah give up mencarimu...!!!!

Hari ni aku keje malam dan pada saat ini kepala aku sudah pun ting tong..disebabkan siang tadi aku sakan berjalan..tengahari aku ke Desa Coalfield ada kenduri kawen, pastu meneruskan misi aku bersama insan tersayang untuk mencari cincin...

Ingatkan,bila mencari cincin ngan org tersayang dapatlah cincin size aku ni..Tapi hampa..Aritu aku gi Wah Chan, cina tu kata boleh kecikkan mengikut size jari aku..Tp,bila aku comfirm balik ngan cina smlm,dia kata, boleh kecikkan sampai size 10 saja..10...????/ehmmm..Jari aku terlampau kecik.So,melainkan aku kena tempah..Haloo ada lg sebulan je..sempat ke nak tempah..??? Ni la kalau gara-gara mencari last minute dan menunggu orang yang jauh untuk pulang semata-mata untuk membeli cincin bersama..

Aku dah sampai tahap give up dah..bosannnn...!!!!!Alih-alih dia belikan aku cincin belah rotan untuk tujuan merisik..Cincin tunang belum ketemu lagi.Manalah nak cari cincin ni..???Bila tiba waktu nanti,cincin tunang tak jugak jumpa,jawabnya sarung je la cincin belah rotan tu..Pasrahhh je la wei..!!

Owhhh nak cite sikit pasal marketing trick orang2 meniaga ni..Aka jalan kat Wah Chan ni,dari jauh tengok ramai giler orang dalam tu..Aku macam malas nak masuk tempat crowded2 ni..Tapi disebabkan dia ada kat sebelah,aku redah je la..Nak tahu,apa aku nampak...

EMAS 916
RM162/gms - RM15/gms = RM 147
untuk trade in emas lama sahaja.


Haa macam tu la size tulisan yang terpampang kat dinding kedai emas Wah Chan tu..Cara untuk attract customer..Bagi kita yang perempuan ni of course la akan tergoda dan terpanggil untuk masuk ke dalam kann..So,jangan terpedaya..HARGA EMAS SEKARANG ADALAH RM 162 segram.

Tak tahulah kali ni aku macam dah sampai tahap give up dah..aku tak tahu mana nak cari lagi cincin yang bersize 4-7 ni..Tolonggg sape2 yang ada tempat or kedai emas yang mempunyai cincin size kecik2..Kalau nak tempah, memang dah tak sempat..Oleh sebabkan dah putus asa mencari, aku antalah ayat pasrah kat dia..

"Cincin tunang i, u cubalah cari kat JB. U dah tahu size jari i kan..Tak kesah la bentuk macam mana pun..I memang dah give up cari cincin tunang ni.."

Sampai macam tu aku msg kat dia...Betapa frustnye aku bila mencari menda yang kita nak tp tak jumpa..Ntah la,aku serahkan je la kat dia..

NOTE : Aku pasti,pilihan dia mestilah terbaik..Tak pernah apa yang dipilih tak cantik..

1 comment:

Anonymous said...

meh sini ak design kan ko cincin.. ni bukan belah rotan tp belah antu kak limah.. hehe.. memang kacak bergaya punye..