Sunday, May 22, 2011

Hantaran Pertunangan...

Haloo..sejak kebelakangan ni aku jarang nak update blog. Bukan sebab xde idea..Banyak sangat yang hendak dibicarakan dan dikongsi bersama kalian..Tapi disebabkan masa xde,aku terpaksa postpone & tulis mana yang penting saja..Lagi-lagi baru je balik dari bercuti,so masa tu memang xde sangat...Alhamdulilah,hari berganti hari dan ari untuk kenduri pun makin dekat..Perasaan tu jangan cakap la..kacau bilau dibuatnye..rasa macam terlalu banyak perkara tak setel lagi..Petang nanti aku nak jumpa orang catering..Untuk comfirmkan semula menu-menunya dan berapa pax..Untuk kenduri kali ni,aku tak nak menyusahkan mak aku untuk masak-masak..Selalunya,dialah orang kuat di dapur..Lagipun sejak akhir2 ni mak tak berapa nak sihat..Kesian kat mak..Elin tempah je la mak..Mak pun xde la penat nanti,bila semuanya dah tersedia..Cuma layan tetamu saja..Ok,nak kongsikan sedikit barang-barang hantaran masa kenduri nanti..

Dari NURZELINDA untuk ABU HANIFFAH.
1.Sirih Junjung
2.Kain Nikah & Sampin Songket
3.Set Perfume
4.Jubah putih & Kopiah Putih
5.Kek    
6.Dodol   (prepared by : Pn.Nur Zaharena Nahari @ Kak Ngah)
7.Kek Lapis Sarawak   (prepared by : Pn.Nur Zaharena Nahari @ Kak Ngah)



Dari ABU HANIFFAH untuk NURZELINDA
1.Sirih Junjung / Tepak sireh
2.Baju Nikah
3.Set Perfume
4.Telekung
5.Kek
6.Chocolate
7.Buah-buahan

++ Cincin Risik
++Cincin Tunang
++Duit Tanda (Adat sebelah Johor)

Itulah dia senarai hantaran kedua-dua belah pihak..7 dulang dibalas 7 juga..Pada mulanya, aku memang nakkan jumlah dulang sama.Sebab senang bila kita nak memulangkan dulang nanti..Dan perkara ini dibincangkan dengan orang tua kedua-dua belah pihak..Dan mereka tak de masalah tentang jumlah dulang tu..Tentang 'Duit Tanda' pulak, biasanya orang sebelah Johor akan minta duit tanda..Tak la banyak..Kira macam 10% dari jumlah duit hantaran..Si Dia mempersoalkan juga tentang duit tanda ni..ye la sedangkan aku dilahirkan di KL  dan dibesarkan kat KL..Hanya kampung mak ayah aku je kat Johor..Tapi,aku nakkan kelainan dari adik beradik perempuan yang lain..Maklumlah aku ank bongsu perempuan dalam keluarga.Tapi,janganlah sampai perkara tu tak relevan ( tak masuk akal)..

NOTE : Thanks along sebab bertungkus lumus set up wiring rumah untuk penataan cahaya yang lebih jelas....:)

No comments: