Saturday, May 7, 2011

Selamat Hari Mak..

Kenapa saya tak letak kan tajuk di atas SELAMAT HARI IBU..???? Sebabnya, saya panggil mak saya 'MAK' bukan ibu..Tapi maksudnya tetap sama je..Dalam family aku macam2 panggilan untuk ibu ni..Macam kami adik beradik panggil mak adalah 'mak'..Tapi kakak2 aku dan kakak ipar aku membahasakan diri mereka pada anak2 berbeza..Kak Jun (kakak ipar) aku anak-anaknya panggil 'ibu'..Kak Ngah plak 'mama'..Kak Uda plak 'umi'..Haa pelbagai panggilanm kann..

Orang selalu tanya kat aku,apa hadiah untuk hari ibu..ermm..family aku tak pernah meraikan hari ibu or hari bapa ke..kalau birthday tu sekadar beli kek and buat makan2 je kat umah..So,hadiah untuk hari ibu ni adalah...lots of kisses for mak and big hug...mmmuuuahhh...!!!! Tak pe la mak mengerti kan..So, dengan ini saya ingin mengucapkan SELAMAT HARI IBU kepada semua ibu2 di muka bumi ini dan terutama sekali buat ibunda ku, dan buat sahabat baikku yang buat pertama kali nya meraikan hari ibu bersama suami dan anak tersayang.

Terima kasih mak untuk segalanya...Sayang mak...!!!

NOTE : Untuk Hari Ibu tahun ni,hati aku mudah sangat tersentuh..bila tengok drama2 kat tv,hati ni cepat sangat menangis..bila dengar cerita kawan2 yang kehilangan mak,pun aku menangis..kenapa yea..??? Naluri keibuan sudah ada kot..tettt..!!!!

No comments: