Thursday, July 28, 2011

Kawan yang tiba-tiba muncul....PELIK..!!!

Assalamualaikum...

Agak pelik tajuk entri aku kali ni..Aku bertuah memiliki kawan yang ramai di sekeliling aku..Walaupun ada yang dah berumahtangga dan mempunyai anak,tapi tetap berhubung..Dalam kehidupan kita seharian yg terlampau sibuk dan pack,kadang2 kita tak ada masa untuk menanyakan khabar tentang diri kawan kita tu..Tp,apa nak dirisaukan,zaman dah canggih..Kaalu kita tak sempat untuk berjumpa atau bertelefon,facebook kan ada..zaman siber la katakan..Ada baiknye kewujudan facebook ni..merapatkan kembali dan menjumpakan semula kawan2 kita yang telah lama kita mencari...Di facebook la tempat pertemuannya..


Aku jenis manusia yang bukan mudah lupakan kawan okehh..!!! Dan aku tak pernah lupa jasa baik kawan2 yang pernah membantu aku,dan menolong ketika susah dan senang aku..Aku akui,sejak aku berkeje syif or join government,aku macam meminggirkan kawan2..Aku tak pernah pinggir or lupakan kawan2 tersayang..Tapi,berkeje syiif sedikit sebanyak menyekat waktu aku untuk keluar bertemu bersama rakan2..Yang berkesempatan,hanyalah kawan terdekat aku sahaja..Rutin seharian aku mengadap komputer di ofis..Dan menggunakan facebook sebagai alternatif untuk menanyakan khabar kawan2..Sebab tu ada pepatah mengatakan, Biar jauh di mata tapi dekat di hati..

Aku pernah bertanyakan khabar pada seorang kawan masa aku belajar dulu.Aku post di facebook bertanyakan khabar dia memandangkan sudah lama tidak ketemu..tp hampa belaka..(argghh poyo nye..)..Sedangkan dia online..pelik..!!!Okey tak pe lah..

And then,selang beberapa bulan lepas tu,kawan aku ni anta message kat hp mintak tolong...Heloooooo....!!!!!! Aku tanya khabar ko,ko x jawab..alih2 msg aku mintak tolong..Pantang betul aku manusia jenis macam ni..Kalau korang pun tentu berangin kan...Lama sangat menyepi,tiba2 muncul plak..Muncul kalau ajak jumpa,nak lepak,nak bagi kad kawen ke..lain la cite..Ini tak...Tak perlulah aku bagitahu secara umum dia perlukan pertolongan dari segi macam mana..Cuma aku nak cakap,once kita dah berkeje,kita ada tanggungjawab and masing2 ada komitmen..Jangan pikir komitmen tu hanya kau sorang je yang pikul..Orang lain xde komitmen ke ha..???!!! Jangan ingat diri kita sentiasa dibantu..

Aku memang marah kalau kawan aku ada sikap macam ni..!!!Seriously..!!!!demn..!!! KALAU PERIUK NASI KITA TU SEBESAR TEMPURUNG, JGNLAH PULAK KERAKNYA SEBESAR KAWAH..!!! Aku bukan benci kat kawan aku ni,aku benci dengan sikap dia..and niat aku nak mengajar orang yang macam ni..Supaya dia tak ulang di kemudian hari..Jangan mudah melupakan kawan..Harus ingat tuu.....!!!!


NOTE : Kepada kawan aku yang berkenaan, aku mendoakan agar kau berubah dan tidak berterusan dengan perangai sedemikian..JANGAN MENCARI KAWAN HANYA KETIKA WAKTU SUSAH KAMU SAHAJA...INGATTT....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

1 comment:

Unknown said...

Alolo cik Lin ni, jgnler marah2.. sabar yek.. tp aku xpnah lupe ko hihi.. Lin ni blog baru aku taw... follow ek cayang... sabar taw...