Sunday, August 7, 2011

Cuti Raya...yeayyy...!!!!!

Yippie...!!!! Mau lompat tinggi2..kerana apa..???kerana cuti yang saya apply telah lulus..Maklumlah tahun lepas tak dapat balik beraya..Terpaksa beraya di kl terlebih dulu..Dah seminggu raya barulah dapat pulang ke kampung..Dan pada tahun ini,turn aku plak untuk meninggalkan kaunter buat seketika waktu..Beginilah kalau kita berkeje syif..Adakalanya dapat pulang beraya dan adakalanya tidak..Dan kadang2 kita juga terpaksa on call bile bercuti..Sudah biasa dengan semua ini...Inilah yang dikatakan keje di hospital..Lumrah..

Berbalik pada cuti raya tahun ni, actually aku dah apply cuti raya sejak bulan Mei lagi..Awalkan..???Begitu excited sekali..Dan dalam ramai2 staf kaunter,aku lah orang pertama yang akan bercuti dahulu...Aku start bercuti pada 26 Ogos 2011 sehingga 5 September 2011...Total kesemuanya adalah 11 hari..huhuhu..Itupun rasa macam tak cukup je..Macam nak sambung cuti lg je..(ngada2..)..Bila cuti raya telah diluluskan,maka haruslah aku pulang ke kampung halaman iaitu di Pontian,Johor..Bawak mak ayah and adik aku sekali..
Anyway, kepada sesiapa yang tak dapat pulang beraya di hari raya tahun ni,jangan sedih2 ok..Berkejelah dengan seikhlas ati...:)


NOTE : Tahun lepas bila dengar takbir raya kat ofis,ati jadi sayu sangat..Tak tergambar perasaan tatkala itu..Walaupun hakikatnya, mak ayah tak la sejeauh mana..dan akan merasa kembali saat2 itu pada tahun hadapan....huaargghhhhh....!!!!!!

No comments: