Thursday, August 4, 2011

Jalan-jalan di BUKIT TINGGI

Perjalanan ke Bukit Tinggi ini dah seminggu lama nye terperap dalam blog ni..x sempat nak di publish kan..baru taip satu dua ayt,dah kene save dulu..Aku ke bukit tinggi ni bersama En.Anip..memandangkan dia pulang ke KL baru2 ni untuk sambut 1st puasa bersama keluarga dia di sentul...And selain tu,sempat la meluangkan masa bersama aku..Hampir 2 bln kami berdua tak ketemu..Lepas dari kenduri bertunang mmg tak jumpa..Ni la susahnya kalau PJJ...Paling sedih besday aku pun,dia tak dapat pulang..Hanya kiriman sms pengganti diri..wahhh poyo sungguh ayt itu..

Walaupun,time dia balik kl ni besday aku dah berlalu seminggu yang lalu,tapi aku tetap tuntut apa yg telah dijanjikan..Tahun ni,xde special kek untuk aku..cuma dia ada bg hadiah sepasang kurung cotton..Cantik sangat..!!!Tapi,besar plak baju tu..Mesti dia ingat tunang dia ni masih segemok dulu kot..haha..Mak aku la yg akan oter baju tu untuk dikecikkan sedikit..

Dan yg paling best,dia tanya aku nak ke mana bwk besday gurl ni..???Maklumlah kitorg ni jarang sangat2 untuk luang kan masa bersama..Dan tibe2 aku petik, 'bukit tinggi...!!!!' dan aku x mengharap sangat pun dia bwk aku ke sana..Selalunya,ada je alasan dia..jem la,jauh la..Tp kali ni tak..dia cuma jwb 'ok,kite gi sana..'..Hahhh..mcm tak percaya je..Tp,kami ke bukit tinggi lepas aku balik dr keje pg..So,blk kul 2 tu trus amik en Anip di rumah sentul utk gerak ke sana..Kebetulan sebelum ni, Mama Haikal ada memang ajak aku ke Bukit Tinggi tapi memandangkan aku kena keje terpaksa batalkan impian ke sana ngan dia..Kalau tak keje dah lama aku ikut tanpa berpikir panjang..haha..Anyway,Mama Haikal Auntie Lin dah pun sampai ke sana..Finally,jejak jugak kaki ke sana...Tak banyak gambar yg di snap guna kamera aku..Paling banyak kat kamera En Anip...Tp,till now i tak dapat2 lagi gambar2 tu...

time ni masih nampak ceria lg..jln depan sikit,kepala pun mula pusing2..huhu..




view from the top..


Colmar Tropicale







muahhh...thanx sbb bawak saya ke sini...:)
NOTE : Terlalu sukar untuk kami meluangkan masa bersama dan kadang bila masing2 dipisahkan dengan jarak berbatu-batu, telalu sukar untuk kami bincangkan hal2 serius..Jadi, hargai masa yang ada...Jangan cepat melatah @ berang sekiranya keadaan ini melanda diri..Hidup PJJ bukan mudah...Keyakinan dan kejujuran paling penting dalam diri..

5 comments:

hafiza said...

tiru saya, bueek!..borink kan bukit tinggi takde apa, best tgkp gmbr aje...makanan out!

Zelinda said...

ye lor..nak jugak buat entri bukit tinggi mcm kamu..huhu..ak ah hrp cantik untuk dibuat photoshoot sj..wah..kitorg tapau mcd kat genting sempah je..sbb mmg sudah kebuluran..

hafiza said...

aku makan kat atas, makanan hampeh harap mahal je...ingatkan sedap, tempat dah mcm kat oversea dah..hahaha

Unknown said...

Cik Lin comelnye pink colour.. nape korg g xbest ke?? i xpnah g tempt tu.. mcm best jek.. hihihi

Zelinda said...

wow..comel ke..??tq..tq..kt sana nak bergmbr ok la haida..ala2 mcm kat luar negara.tp mkn aku mmg x cube pun.tp xde apa sgt yg menarik.sekadar snap pic je..skali skala g la ngn hubby+danish...jln2..