Saturday, August 27, 2011

Penatnya..hanya Tuhan saja yang tahu...

Malam ni merupakan 2 malam terakhir sebelum ramadhan meninggalkan kita..Pejam celik..pejam celik sekejap saja masa berlalu..Malam ni hati agak tersentuh mengenangkan Ramadhan bakal melabuhkan tirainya dan Syawal pula menyusul tiba..Apatah lagi mendengarkan bacaan ayat2 suci Al-Quran yang berkumandang terusan dari corong speaker surau ni..Meruntun jiwa..Semoga Ramadhan tahun ini mendapat keberkatan dari-Nya setelah amal yang kita lakukan..Insyaallah..

Bercakap pasal topik atas tu..Haihh...mengeluh sampai raya ke 15 pun tak hilang-hilanglah..Mana taknya,entri sebelum ni aku ada cakap,nak kuar shopping bersama adik aku kan..??Masya Allah..punyalah ramai umat manusia kat ceruk2 jalan TAR tu..Masuk Sogo untuk mencari jeans,tapi lautan manusia je yang aku nampak..Jean ke mana,kitorg ni ke mana..Memang tak nampak ape dah..Sampaikan aku dan adik terus hilang mood untuk melihat jeans..Nak memilih 1 hal,susah ramai org..Pastu yg que utk fitting pun ramai..Nak bayar kat cashier pun beratur panjang..Haduuuiii...sesaknya..Aku rasa,seumur hidup aku 25 tahun ni,inilah kali pertama aku shopping last minit dimana,hanya tinggal beberapa hari nak raya..Dan tak pernah dibuat orang,shopping 2hari berturut-turut..Semalam ke JJ Setiawangsa dan hari ni ke Jalan TAR..Nasib baiklah naik motor ngan adik..Kalau naik kereta,alamatnya ntah tahun bila la sampai ke Jln TAR tu..

Dalam masa 1 hari,aku dapat menyiapkan bermacam-macam kerja..Dasat x..???hehehe..Dari lepas sahur,aku langsung tak tidur..Pasang langsir rumah..barulah ada mood nak raya bila langsir dah bertukar rupa..hikhik..Setel je pasang langsir, aku bancuh bahan2 untuk buat kek coklat kukus (favorite En.Anip ni)..dah setel kukus,bersiap-siap plak untuk kuar ke Jln TAR..Tapi sebelum gerak ke Jln Tar tu haruslah bertemu kawan tersayang memandangkan dia pun nak gerak balik ke Jengka,Pahang..Dan kami pun bermaaf-maafan dan bercium-ciuman la..huhu..sebak pulak bila rasakan saat itu..Dan aku hantar Mama Haikal sampai ke kereta..Selesai hantar Mama Haikal ke kereta,aku pun terus gerak ke umah Along untuk hantar kereta aku untuk diservis..Hahaha..nak balik kampung barulah sibuk nak servis kan..???Nasib baik ada along..Dan baru kejap tadi,along call, kete aku sudah siap diservis dan cuci sekali..Tq very much la...!!! Barulah yakin nak bawak kereta tu berjalan jauh pas ni..

Dan pada malam ini,bila bermacam-macam keje telah setel,barulah terasa penat yg amat..Kaki mula terasa lenguh..Macam tulang nak tercabut je..Baju2 untuk balik kampung belum packing lagi..Pape pun,esok wajib di packing..Walaupun dalam kepenatan, aku tetap luangkan masa untuk update blog ini..Tak mo sampai bersawang-sawang..hikhik..Lepas ni lak aku akan giat mengupdate suasana hari raya kat kampung pulak dgn baju raya yg berpasang-pasang tu..

Baru2 ni En.Anip bertanyakan sesuatu...

En.Anip : Pagi raya nanti pakai baju warna ape..?
Tunang En.Anip : Tak tahulah..i bawak baju tunang kite tu,bj kurung biru 2 psg,maroon,and baju cotton yg u  bagi tu..Kenapa tanya..?Nak sedondon ke..?
En.Anip : Baju i bagi tu dah otter ke?
Tunang En.Anip : Dah siap otter..mak yg otter..
En.Anip : Nanti i tgok dulu baju melayu i yang ada..Boleh pakai sedondon...

(bunga2 dalam hati..)..Untuk tahun ni,kitorg tak sempat nak bershopping bersama.Apatah lagi nak menggayakan baju raya dengan color yang sedondon..Dan tak pernah berbincang pun utk tema color yg sama..Tapi tahun ni tak tahulah En.Anip nak sedondon pulak.Mungkin disebabkan dia akan berya kat kampung aku nanti..Aku tak berapa kisah sangat sedondon atau x..Bukanlah 1 perkara yang besar even dah kawen nanti pun..Tapi jgnlah tetiba kat atas pelamin sorang pakai lain color,sorg lagi lain color..Haru biru jadinya..hikhik..

So,kaki dan tangan telah sakit,maka lengkaplah pakej untuk arini..Rasanya nak tido sampai esok pagi..Haha..esok masih dan perlu lagi berpuasa..

NOTE : Apabila badan teramat letih dgn tugas seharian di pejabat dan menyelesaikan tugas2 dirumah, maka bila tidur tu bermacam-macamlah mimpi yang datang..Mimpikan anak buah yang kat Kulim tu la..boleh pulak berebut-rebut choclate dgn si Anas..haha..mcm2 la auntie awak ni Anas..Anyway,take a good care my dear..




No comments: