Wednesday, September 28, 2011

Alhamdulilah...syukur kepada-Mu Ya Allah..

Assalamualaikum...

Syukur kepada-Mu Ya Allah..Akhirnya mak,ayah serta Along aku dijemput menjadi tetamu-Mu Ya Allah..Memang agak lewat dapat tahu keputusan haji ini..Tapi,alhamdulilah..dalam masa sehari aku dapat temani mak ayah aku untuk buat medical check up,dan juga membeli keperluan untuk ke sana..Kebetulan aku amik cuti memandangkan badan tak berapa nak sihat tapi demi mak ayh tersayang,aku gagahkan badan untuk bawa kereta untuk uruskan semua urusan berkaitan pergi haji..

Aku dapat tahu keputusan ini dari Along pada Ahad (25 oct 2011) dan penerbangan dijangka akan bertolak pada 8 Nov 2011 (subuh)..We have another 1 week to prepare all everything..Dan di sini mental dan fizikal,emosi perlu kuat..Yeahhh..perlu kuat..Sseungguhnya, Allah itu Maha Mengerti dan Mengetahui..dipermudahkan setiap urusan kami..Dan juga dipermudahkan sehingga mereka di Tanah suci dan pulang ke Malaysia nanti..Insyaallah...

Perasaan...???? Sudah semestinya aku gembira dengan perkhabaran ini dan ada juga rasa sedih dan risau..Bimbang akan kesihatan mak ayahku di sana nanti..Mudah-mudahan,diberi kekuatn untuk menunaikan ibadat di sana nanti..Sedih sebab sepanjang 25 tahun ini tak pernah berenggang dengan orang tua..Paling lama pun 2 minggu je..Time kursus dulu.Pasti terasa sunyi hidup ini..


NOTE : Ya Allah, Kau permudahkanlah urusan mak ayah serta Along aku di sana nanti..Berikanlah kesihatan yang baik pada mereka agar mereka boleh menunaikan ibadat kepada-Mu Ya Allah..Lindungilah setiap langkah mereka Ya Allah..Semoga Haji mereka diterima dan mendapat Haji Mabrur ya Allah..Aminn...

6 comments:

G-JaH said...

Amin..Alhamdulillah dpt gi..bnyk p'siapan kena wat dr skarang tu..tp saat nak hantar mereka pergi tu mmg teramat sedihhhh.. :(

Zelinda said...

haa..yg tu la aku gmbr kan skrg..skrg pun dh terasa sedey nye jah..

Hafiza Abdul Latiff said...

tak yah sedih2, nanti diorg pun turut sedih, diorg kesana untuk menunaikan fardu haji patutnya bagi diorg merasa tenang utk kesana...patutnya kena gembira sbb dijemput menjadi tetamu allah, bukan mudah! rindu tu memang rindu tapi percayalah masa pasti cepat berlalu dan senatiasa doakan kesejateraan mereka di sana nanti..alhamdulillah

lazirza said...

Amin...Alhamdulillah...semoga Allah melindungi ayah dan mak...alahai anak manja nie....biasa2kanlah..
bukan lama...nanti sampaikan salam kat mak dan ayah ye......he..he..

Zulaikha Harith's said...

Aminnn. Alhamdulillah sampai jgk hajatnye :) Semoga selamat pergi dan pulang & semoga peroleh haji Mabrur. insyAllah. Aminnn :)

Lps ni kakak kena jd suri rumah sepenuh masa la plak ;D

natrah jaafar said...

sekarang ni masa kejap je berjalan..tup2 dorang dah balik ade depan mata..semoga di permudah kan semuanya..