Friday, November 11, 2011

Menu istimewa dari Chef terhandal...

Assalamualaikum semua..
Ok malam ni merupakan malam kedua bagi aku berkeje..Badan pun tak berapa nak sihat setelah berhempas pulas,bertungkus lumus membanting tulang bekerja pada Aidiladha haritu..Non stop..Dan kini badan mula terasa lemau dan harap sangat badan tak jadi demam..Memandangkan mibggu ini ada 2 kenduri yg patut aku hadiri..Kedua-dua kenduri kawan tersayang i..hehe..So,mula menjaga kesihatan kini..

Ok bercakap pasal tajuk atas tu,mungkin korang semua nak tahu ape la menu nye...dan sape pulak cheff yang sudi masak tu..???Lately,aku teringin sangat nak makan Spagetthi Corbonara mcm aku makan ngn My beloved friend kat Sakura Kristal tempoh hari tu..Haritu kuar ngn tunang pun mencari makanan tu tp malangnya,dah abis..Kempunan aku..Lastly,order chicken chop je..dah tak tahu nak makan ape..

Dan tak disangka-sangka pagi td balik dari ofis adik aku dah pun menyiapkan hidangan breakfast..Wahh perfect..!!! Menunya adalah, Makaroni Corbonara..Spagetthi dah abis so penggantinya adalah makaroni..Jadilah..Sejak master chef tak de kat umah, kami 2 beradik bersungguh-sungguh memasak tau..hihi..Not bad adik aku masak cuma mula2 dia bg aku rasa 1 sudu tu,ada menda yg patut aku tambah..So,sebagai kakak yg hebat dalam masakan,aku tambah la paste corbonara lg,tmbh garam,lada sulah,lada hitam..Barulah menjadi macam kat Sakura Kristal tu..Selama ni,before aku gi keje,aku siapkan breakfast utk dia dulu..Maklumlah dia cuti mid-sem seminggu...Kali ni,dia lak prepare breakfast utk aku..Mesti tak sabar nk tgok gambar dan hasilnye kan..Dah makan nak abis,baru teringat nak tgkap gambar..Jap eh...
-

-

-

-

-

-

-

-

-

-


inilah menunya..Macaroni Carbonara...

Inilah chef-chef kesayangan hamba..
Masakan orang bujang..sedap ke x,tolak tepi..Yang penting prot kenyang..hihi..Tak sabar nak tunggu master chef balik ke tanah air..Rindu masakan mak..Paling aku rindu adalah Ikan pari masak asam pedas..Marvellous..!!! Sedang berusaha utk memasak selepas mak pulang dari haji selepas ini..Perlu belajar sikit demi sedikit ilmu rumahtangga dari sekarang..

NOTE : Mencari tarikh yang sesuai untuk tahun hadapan..Semoga Allah menemukan kami berdua tarikh yang sesuai untuk kami membina masjid..Aminnn..Kami  mencari tarikh yang sesuai untuk kedua-dua belah keluarga..Memandangkan family sebelah aku majoriti cikgu,Maka sudah pasti aku mencari tarikh cuti sekolah..Ya Allah ya tuhanku,permudahkanlah urusan kami...

No comments: