Monday, November 21, 2011

Terima Kasih MIA...

Assalamualaikum semua..
Firstly,nak ucapkan banyak-banyak terima kasih kpd MIA ku( My Incik Anip) yg sanggup ke hulu..ke hilir teman aku ke hospital..Last aku sakit mcm ni pada tahun 2010..Baca entri ini dan kesakitan yang aku alami sama seperti ini..Tp,kali ni sakitnya makin teruk sangat..Actually,aku baru je abis keje malam..Kawan-kawan ofis suruh aku ke Emergency untuk jumpa doctor memandangkan aku kronik sangat..Tak boleh nak kata apa melainkan alirkan air mata..Bayangkan betapa sakit yang aku alami..Tapi aku ni agak penakut untuk jumpa doctor..Walhal,bukan jauh mana pun Emergency tu..sebelah pintu je..Dan aku amik keputusan untuk balik umah and hopefully it getting ok..Tapi tak..Balik umah aku meraung-raung sakit kesorangan..Lastly,surrender..terpaksa call MIA untuk dia anta semula aku ke hospital..

Pagi dia amik aku tu,mmg dia suruh aku jumpa doctor tp aku berkeras tak nak..Haa apa lagi,dia membebel dari jam 7.30pg sampai 11.00pg..Bayangkan betapa lamanya dia membebel..Dahsyat kalau orang lelaki membebel kan..Dia kata,aku terlampau keras kepala..Sakit dah macam nak mati pun,masih degil x nak jumpa doctor..Garang giler dapat tunang mcm ni kann..

Disebabkan inilah pertama kali aku jumpa doc kat HKL tu,aku bawak la otai Admission..Sape lagi kalau bukan Kak Wana..Pagi tu,kak wana la sapukan minyak angin kat pinggang aku..Terus teringat kat mak yang jauh..Masa mula2 aku kena sakit ni,mak la yang sapu minyak angin..Jadi sebak dada..huhu..Jumpa doctor kat Pesakit Luar..Nasib baik cepat..Patient pun tak berapa nak ramai sangat..Kalau lambat,mau aku dah terbaring-baring kat situ jugak tahan sakit..Doctor tak cakap pape..tapi doc mintak aku follow up dengan pakar..Aduiii..aku jadi cuak bile dengar DOKTOR PAKAR..Macam kritikal je sakit aku ni..Dan disebabkan aku tak tahan nak tanggung kesakitan pinggang yang melampau ni,doc bg aku painkiller..Dah lama sangat-sangat tak kena inject..Kat punggung lak tu..Dalam sakit-sakit tu,aku bole lagi buat lawak..Mintak nurse inject kat tempat lain selain dari punggung..Tergelak besar nurse tu..hahaha..Punyalah penakut aku ni..

Kesan dari injection tu,sejam lepas tu,kesakitan pada pinggang beransur hilang...aku dapat mc 19/11/2011 berkat dari budi bicara kak wana dengan doc Ammar..Kalau tak,doc tu x mo bg mc..Gile kedekut doc tu..Aku dah kronik mcm ni,lg tak nak bg mc..

So,seharian aku rehat di rumah..Sekarang dah recover 70%..Masih ada rasa sakit lagi..Bila dah sakit mcm ni,badan mula rasa nak demam..Seram sejuk je..Mak ayah pergi haji haritu,aku demam..Ni mak ayah balik dari haji pun aku demam...Haiiiyaaa...Apa kes ni..??

**Kesakitan aku di sini tidak diketahui mak ayah dan along aku di Mekah..Biarlah mereka tak tahu..Nanti mengundang kerisauan pulak..

NOTE : Sedang buat research apakah jenis sakit yang aku alami sekarang ni..?? Ya Allah,jauhkanlah aku dari kesakitan ini..Teramat sakit..

2 comments:

Unknown said...

Alo.. ciannye ko Lin..
Ko sakit ape Lin?? Sabar jela eh.. Nampak ko sht je, xsangka lak ko sakit.. teruk sgt ke yang?

K.Wana said...

Harap lepas ni Lin kena minum air masak bnyk2..jgn asyik dok minum neslo ais jer.....jaga kesihatan ingat kat org tersayang...