Thursday, March 15, 2012

Di saat dia melamar diri ini..

Assalamualaikum semua..

Maafkan beta sekiranya terlalu lama menyepikan diri..Sedangkan dalam diri ini memberontak nak mengupdate blog..tangan ni dah gatal2 nak menaip..Pada kawan2 rapat aku mesti terkejut tiba ada countdown days yg baru muncul kat belah tepi blog aku nih..

Nak cerita la skit saat2 dia melamar aku..cehh kononnye..sejak awal pertunangan kami,memang tiada tarikh pernikahan ditetapkan..cuma belah lelaki menetapkan tempoh paling lama 2 tahun,paling sekejap setahun..So,aku jenis tak kesah dan never push him.Sebab kami terpaksa memikirkan komitmen kedua-dua belah pihak..Dan tak disangka-sangka pulak,awal bulan februari lalu,MIA menghantar msg..

"yang,12.12 tu cantik kan tarikh..kan best kalau kite..." msg dari MIA
"ak ah cantik..knp..?best kalau kite dapat nikah tarikh tu..? Agak-agak la yang..ari rabu tu.." balas aku
"kalau 20.12 mcm mana..? mencuba lg utk dapatkan tarikh yg cantik
"cantik jugakk..!tapi ari khamis..apa kata,kita nikah khamis malam jumaat.berkat tu..kalau nak jugak tarikh tu.."
"haa..ok2..nanti i bincang ngan family.."

Macam tu la ceritanya..tapi aku x berapa excited sbb perbincangan hanya sekadar di hp,aku jarang amik serius..Tapi,bila MIA pulang ke KL, dia bertungkus lumus mencari dewan untuk majlis kami..Okehh now he's serius..i believe it..!!!Baru la bunga2 dalam ati ini..Tapi pencarian kami mencari dewan menemui kehampaan apabila dewan berdekatan dgn umah kami fully-booked..Kebanyakan mereka yang nak kawen dah pun buat tempahan setahun awal..bukan macam kami..Memang tak la jumpa dewan kann..2 HARI kami spent masa together ke sana sini mencari dewan.cuba tgok2 on9..

Alhamdulilah,berkat doa kami sekeluarga agar urusan ini dipermudahkan akhirnya,kami telah pun jumpa dewan..di mana..?tggu yea..memang benar kata org,kalau nak uruskan bab kawen,tak tahu kat mana harus di mulakan..Cuma yang boleh aku cakap,aku sekarang sedang giat buat bunga pahar sendiri atas bantuan mak tersayang..Mana yang boleh DIY, aku cuba setakat yg mampu..hantaran kawen pun akan dibuat sendiri..

Insyaallah,majlis akan dibuat sekali means belah laki dan belah perempuan..Memandangkan kami duduk hanya sejengkal sahaja..:) Okeh akan cte pjg2 pada next entri.ini dah boleh update,dah cukup syukur sgt..!

NOTE: Msg mama haikal bgth ttg tarikh perkahwinan kami, dan automatik air mata ini berderai..Dia tahu betapa susah dan payah cerita aku dan MIA..

1 comment:

natrah jaafar said...

wahhhhhhh...
ok esok jumpe aku kat umah mama haikal & story mory...hihi
*mak jemah nak bz body nok*