Monday, February 22, 2010

PERLETAKAN JAWATANKU

"Hari ni 22 Februari 2010 bersamaan hari Isnin ingin saya mengumumkan perletakan jawatan saya sebagai Kerani Pentadbiran berkuatkuasa serta merta.Keputusan ini dibuat berdasarkan kehendak saya sendiri dan tanpa paksaan sesiapa..."

Wahh teserlah ayat poyo aku..Yeszaa..bermula arini tamatlah jawatan aku sebagai Kerani Pentadbiran selama 2 minggu oppss 2 bulan aku memikul tanggungjawab ini..Berkurang sikit bebanan kerja aku..Actually,kerja2 admin ni x la terlalu berat mana pun. Cuma kite diamanahkan oleh staf2 utk menjaga kebajikan mereka..KEBAJIKAN..???!!! Tak tahu la nak ckp kebajikan ke apa..Pada aku la,dorang submit borang permohonan cuti, aku la org yg dicari utk menguruskan documentation staf baru..muka aku la yg buat punch card..macam2 color punch card aku keluarkan sepanjang 2 bln ni..Ada gak yg x puas ati ngn aku..I hanya menjalankan tugas ye..Surat2 bos pun ada gak aku buat..apa2 yg berkaitan claim aku juga yg uruskan..Bak kata orang,dari A sampai Z ttg staf aku la uruskan..Pengalaman sebagai Kerani Pentadbiran x kan aku lupakan dan aku akan catit pada resume aku nanti..

Ingt x aku pernah berhutang ngn korang ttg apa yg bestnye jadi Kerani Admin..Ermm menda yg x pernah kite tahu sebelum ni,akn kite tahu kalau kite jd part of administration..Contohnya, aku boleh menyemak fail2 peribadi staf sekiranya ada keperluan.Means, sekiranya ada kes terpaksa bukak fail2 peribadi staf. Tp, perlu ingt..segala detail kakitangan adalah sulit dan tidak boleh didedahkan pada sesiapa..So,kene la AMANAH..

Selain pada tu, aku dapat tahu staf mana yg dah kawen or yg masih bujang..Bukan apa, dah jadi tradisi mana2 tpt keje pun, dah kawen kata bujang..So,utk menyelamatkan diri kite semak fail peribadi dia..Yesszaaa terbongkar segalanya..Ada yg ank 2 tp konon mengaku bujang..Tp ada gak umur yg dah lanjut tapi masih belum berkahwin lg..Kesian kan..Mungkin jodoh x sampai lg kot..ingin sangat dekati dgn insan yg umur agak lanjut tp masih blom berkahwin ni..mesti ada sesuatu pernah berlaku dlm idup dia sehinggakan tidak berkahwin..btol x..?

Banyak lagi la perkara yg aku tahu..ermm lagi,staf2 yg kaki MC,kaki CUTI..staf yg issued MC PALSU..jgn sesekali buat perangai camni..Teruk reputasi korang dalam syarikat..Silap2 langkah,boleh kene buang keje tau..!! Ada gak yg claim OT palsu..Haihh ikut suke mak bapak dorang je..Tak berkat duit yg diperolehi tu..Dah la nak bg ank bini makan. tp duit tu dr smber mana...????jawab lah sendiri..Kat dunia mungkinlah terlepas..tp kat akhirat jawab lah sendiri..

Ermm apa lg yea nak aku bebelkan pasal admin..??? Xde apa lg kot..yg pasti aku enjoy sgt buat keje admin..Lepas ni staf2 akan terlepas dari punch card warna-warni dari aku..Daaaa...Selamat kembali bertugas buat Kak Miza and thanks a lot my dear Aimi coz tlg Kak Lin dalam melaksanakan tugas sebagai Kerani Pentadbiran..
Tugas saya tamat disini...wahhhh...:'(

No comments: