Thursday, February 25, 2010

Teruja ke arah itu...(part 2)

"Pekerja cemerlang tahun ini jatuh kepada cik NURZELINDA NAHARI dari Poslaju Kuala Lumpur..!!!"

Haa..kan best kalau anugerah tu aku yg perolehi..Mana x nya,malam tadi balik dari umah jijah dah kul 11lebih..Memang mata ngantok teramat sgt..Sampai je umah mmg terdengar bantal memanggil..(wahh seram kalau kite btol2 dengarkan panggilan dari bantal tu kan)..Tanpa dipaksa lagi,aku terus naik jet..Yeaahh 'naik jet' istilah yg aku biasa pakai dgn cik fiza..Dia pun dah naik paham..

Nawaitu awalnya mmg nak mc..bangun pg tadi pun dh lewat. Tapi disebabkan sudah berjanji dgn ninie utk belajar dgn dia,aku gagahkan badan yg x gagah ni ke ofis juga..Dalam bas,dalam tren bantai tido..Huhu ngntok beb..!! Diharapkan ninie sabar mengajar anak murid yg ke ngantok kan ni yea...WAJIB belajar ngn ninie sbb lepas ni aku kene transfer ke Poslaju Cheras dan aku la yang akn ambil alih tugas ninie ni..Yeahh yakin boleh..!!!(memberi semangat pd diri sendiri)

Malam ni kat umah jijah ada lg buat gotong royong..Mak jijah cakap,malam ni nak masukkan kerepek dalam paper bag..X tahu la dpt join ke x..Depends pada mataku..

Berbalik pada entri aku 'Teruja ke arah itu..', mesti korang tahu ke arah apa kan..Cuma aku tak mention dan fokuskan arah apa yg aku maksudkan sebenarnya..Orang disekeliling aku semuanya dah nampak masa depan mereka maksud aku 'berkeluarga'...Ramai jugak yg dah bertunang,berkahwin pun ada jgak..

X de sorang perempuan seperti aku yg x penah mengimpikan utk berkahwin.btol x?Semuanya ingin binakan mahligai mereka sendiri dan dengan pilihan mereka sendiri..Pastinya hidup lagi bermakna sekiranya cinta kita itu adalah 'cinta mati'..Kita bercinta dengan orang tu dan kita juga berkahwin dengan org tu juga..Tapi siapa kita utk menetapkan semua itu..Itu semua keje Allah..Kita sebagai manusia hanya mampu merancang apa yg terbaik utk diri kita..Selebihnya,Tuhan yg tentukan..

Bila aku menolong cik fiza menyiapkan paper bag dia,teman dia survey barang hantaran terdetik di hati kecil aku utk ke arah yg sama seperti fiza..mesti fiza rasa seronok sgt waktu tu..Mana ada org x seronok utk siapkan segala kelengkapan perkahwinan.btol x..??Dalam hati berkata jugak,"bile la turn aku..???"hahaha..aku mesti excited giler..hahaha..Dan aku mula la berangan..Anak pakcik nahari ni mmg kuat berangan sikit..Mula berangan nak tunang buat tema color mcm ni..nak kawen buat kat dewan sini2..nak pakai dress la..nak kek 9 tingkat la..hahaha giler..!!!

Too many things yg ada kat dalam kepala ni..Cuma aku inginkan tema aku tunang or kawen (akan datang la) warna purple lembut..wahh soft sgt kan..buat simple sudah..Eee malunye..cakap macam la orang tu nak masuk minang besok..(*_*)

Dan bile aku dah mula ke arah itu,aku akan siapkan semua persiapan aku nak buat sendiri..Contohnya, bunga pahar,paper bag,hantaran kpd pihak lelaki dan byk lagi la yg bole aku buat sendiri..Insyaallah..Tibe2 aku teringat kata2 salah sorang pakcik aku (abg mak)..Aku panggil dia Wak Mad..

Wak Mad : Linda,bile lagi

Aku : Tak tahu lg la wak..lambat lg kot.Calon pun xde..

Wak Mad : Org cantik2 cam ni xde calon

(aku mengembangkan diri setelah dipuji oleh pakcik aku..aku cuma senyum saja)

Wak Mad : Elok la buat kenduri sekarang selagi mak ayah nye sihat..

Pada waktu ini air mata aku mula bergenang..Dah mcm nak nangis nih..Naseb baik tahan beb..Ada btol jugak kata pakcik aku tu..Nanti la ye Wak Mad..Dah x sabar la tu nak tgok ank buah dia yg sorang ni kawen.Maklumlah dalam family aku,aku ngn adik je yg blom kawen lg. At least kalau ada kakak atas aku yg x kawen lg,aku masih lg dalam zon selamat dr soalan2 cepu cemas tu..hehe..

Pape pun,aku sebagai hambanya hanya mampu berserah kpd Allah s.w.t..Dia telah menetapkan siapa jodohku..Aku hanya berdoa agar bakal suamiku nnt dari kalangan insan yg baik2,Taat pd perintah-Nya,boleh membimbing aku ke jalan-Nya dan yg penting hormat kedua orang tuaku..Insyaallah..

Anyway guys,Selamat Bertunang kpd kawan2 yg akn bertunang & x lupa Selamat Pengantin Baru kpd Cik Fiza & Sanusi akan datang..Tunggu turn aku plak yea..Mmuuuuaaahhhh......



No comments: