Thursday, February 25, 2010

Terujanya ke arah itu...(part 1)

Aku rasa seronok sangat sebab ari cuti2 ku di isi dengan menda berfaedah..Kalau dulu pantang je cuti or x berkeje mesti nak berjalan@shopping@window shopping..tp sekarang tidak lagi..Alhamdulilah..tabiat buruk itu berjaya ku kikis sikit demi sikit..Dah keje tahu la kau..Betapa derasnye duit itu mengalir..Mana nak saving lg,bayar loan MARA..Walau byk mana pun duit itu mengalir,duit kepada mak ayah WAJIB diberi tau..Dorang xde la mengharap anak2 memberi, tp sebagai anak kite perlu ada rasa tanggungjawab..Mereka dah berhempas pulas masa muda utk menjaga kite,memastikan kite semua ke sekolah,membelikan susu dan macam-macam lagi la..X dapat beri banyak,sikit pun jadi la..Jangan sampai kite abaikan org tua kita..Haaa itu pesanan dari ustazah Lin..hehehe..

Berbalik pada cite asal aku..hehe menyimpang jauh sangat aku nih..Sejak 2,3 minggu kebelakangan ni weekend aku sibuk menolong kawan baikku (sape lagi..CIK HAFIZA) menyiapkan cenderahati @ paper bag wedding dia..Aku dengan sukarela meng offer kan diri utk menyiapkan paper bag dia nih..Aku minat teramat sgt dengan keje2 cam ni..Aku ni nak kata kreatif,x la sangat,tp bole la..Time Kak Ngah & Kak Uda kawen,ada gak aku menyumbangkan ke kreatifan aku membuat menda2 seumpama ini..Contohnye, buat bunga pahar, kotak pot pouri,paper bag..haa itu sume buat sendiri dgn cantuman idea2 bernas kakak2 dan sifuku a.k.a mak ku..

So, aku beri jaminan kpd cik fiza supaya jgn risau ttg paper bag tu..Ditanggung beresss..!!!Muke bakal pengantin ni macam risau je..Yela lg 2 week menjelang ari bahagia dia..So last weekend aktiviti aku bersama cik fiza adalah memasukkan barang2 ke dalam paper bag..Alhamdulilah hampir separuh juga siap..Inilah hasilnya.....

bekas mengkuang inilah yg ada dlm paper bag..cantik kan..???





Cantik kan hasil kerja kami..???Yeszaaa...tgok la sape yg buat (masuk bakul angkat sendiri)..
Saya berjanji akan menyiapkan segera paper bag ini kerana bakal pengantin mulai risau....Risau sbb paper bag or risau lain...???hehehe...

Semalam (24 feb 2010) tepat 5.30 aku terus kuar ofis..Sbb dah berjanji ngn Cik Jijah nak datang umah dia..Lupa nak bgtahu,sabtu ni(27feb2010) kakak jijah yg sulong tu kawen..Sebagai kawan yg baik(prasan lg) aku & fiza ke umah jijah lepas Isyak utk tolong pape yg patut..Awal2 aku dah ckp ngn jijah..

"kalau tolong masak aku x nak jah..itu keje makcik2 je.."

kalau sape2 makcik yg teringin nak jadikan aku menantu sure terus reject bile dengar aku cakap cam ni..keje memilih..tp btol la kan..masak2 ni biarlah kite serahkan pada yg pakar..Kang kalau aku masak ikut selera aku,ada makcik yg x bole nak masuk plak makanan yg aku masak tu..hehe..

Aku & Fiza tolong packing2 jeli dan masuk kan ke dalam paper bag, dan lepas tu tugas aku memasang dawai pada langsir..Jijah nak pasang langsir baru..Warna tema kawen kakak dia adalah warna hijau...Cantik langsir dia..setelah bertungkus lumus menyiapkan semua barang tu,mata pun mula la mngntok..Diorang2 tu seronok la..keesokkan nye x keje..Aku kene keje..Tp nawaitu macam nak mc..hehehe..papepun,balik umah terus tido....zzzZZZzzzZZzzZ.....

No comments: