Tuesday, June 14, 2011

Terharu sangat bila MY BFF buat entri tentang SAYA...

Tajuk entri atas ni dah berkurun aku taip..tapi tak sempat nak menaip ape citenye..haha..bukan tak sempat,kelajuan internet tak mengizinkan..nak buat macam mana..

Firstly,aku rasa terharu sangat bila ada jugak orang yang menghargai kewujudan kita di muka bumi ini..Walaupun bukan dengan kata-kata,tapi dari segi perbuatan sudah cukup bermakna..Bak kata orang,kalau dah sayang,tak perlu lagi diungkapkan..(tp kadang2 kita mengharap jugak si dia mengungkapkan kata sayang kat kita kan)..dah..dah..melalut je kang..

My best friend Puan Fiza baru2 ni ada buat entri berkenaan saya..(olo..olo..malu saya)..saya ni hanya orang biasa je..haha..poyos..!!Anyway,thanks a lot dear..Mmg btol,kami berdua ssh nak pisahkan..until dia dah ada anak satu dan saya yg dah bertunang ni..Hidup saya tak keruan kalau ada masalah ngn dia..hehe..mcm ayt pakwe makwe je..Dia la teman di kala susah dan senang..di saat hati ini sedang menangis mahupun gembira..Penah satu ketika,aku berjauh hati ngan dia..nak tahu time bila..???hehe..dia pun tak tahu tentang hal ni..kiranya blog ni la pembuka segala rahsia..haha..

Aku pernah berjauh hati @ merajuk di saat dia mula ada pacar..haha..sape lagi kalau bukan suaminya sekarang..hei,mana tak terasa beb,dulu masa aku keje ofis hour kat poslaju,sabtu ahad kitorg sentiasa diisi bersama tau...Ada je program kita..maklumlah time tu Fiza dah ada kereta.memang panjang la langkah kami berdua.Bila sudah ada pacar sudah tentu masanya banyak bersama pacarnya..Tapi sekejap je rasa jauh hati tu..Orang lain tgok mesti pelik dgn keakraban kami berdua..Kadang2 hanya berdua pun jadi keluar tengok wayang, lepak kat Secret Recipe, shopping2..Tak perlu orang lain..Yess,Fiza mempunyai lesen besar dalam keluarga aku..Sebut je 'nak keluar ngn fiza', comfirm lulus..!!!hebat takk..??

Memang susah nak ditafsirkan tentang hubungan sahabat kami yang sudah lama terjalin..Sejak kami berusia 6 tahun lagi..bayangkan sudah berapa tahun kami berkawan...???  19 tahun lamanya kami berkawan..Family dia pun dah macam family aku..Bila dia kehilangan ayah tersayang,aku adalah insan yang menangis dan teringat-ingat akan arwah..Aku juga turut merasakan kehilangan arwah..

Dan kali ini, aku terasa sedih bila dapat tahu,fiza nak berpindah ke umah baru..Memanglah tak jauh mana..masih dalam kawasan or daerah yang sama,tp jauh dari pandangan mata aku..tapi ssh jugak untuk aku lepak bersama-sama ngan dia dan menengok si montel tu..

Dah tak mau nak cakap banyak2 lagi..Apa yang boleh saya kata, dia kawan aku sampai mati..Nanti kalau ada rezeki,kita berbesan yea...hahaha..(macam org dulu2 lak)..Meh aku share sikit gambar2 kenangan kitorg berdua sejak zaman dulu2 lagi..kalau ada muka2 tak matured,tu paham2 la yea..gambar2 lama la namanya..layanlah gambar2 ni..harap,gambar2 ni masih segar dalam ingatan ye Puan Fiza..

time ni kami berdua form 4..kat kampung fiza..naik bas berdua dari KL ke Pontian tau..
bergambar kat monorail bukit bintang..