Sunday, January 15, 2012

HOLIDAY : Universal Studio Singapore (Part 3)

Balik dari USS tu memang kejar nak tido terus..Tp sebelum tu,mandi dulu..Maklumlah dah berjalan seharian..Lepas je mandi,terus lena..Tak sedar langsung..Sedar2 jam dah pukul 7.45pagi..Dahsyatnya tido..Ntah2 aku tido malam tu pun statik je..Tak gerak sana-sini..Bila tgok je jam pukul 7.45 terus melompat bangun untuk bersiap..Mana taknya,pagi tu aku harus pulang ke KL..Orang di kl telah merindui..Mak pun dah calling2..

Macam biasa,keluar breakfast dulu dgn MIA dan kawan2 sekerjanya..Lama pulak breakfast kali ni kerana hujan lebat..macam tak bagi aku balik je..Ikutkan plan nak amik tiket balik kl dalam pukul 10pg..tapi biasalah..dari pukul 10 tu postpone ke pukul-pukul lain..haha..MIA ni plak sibuk bawak aku jumpa kawan2 @ kakak2 yang rapat ngan dia..Dorang ni sume teringin nak jumpa aku..Lastly,aku dapat tiket balik KL pukul 3.30ptg..huhu..lambatnya...

Sejak keluar dari rumah 'akak sayang' MIA, MIA dah mula sepikan diri..10 patah aku tanya,sepatah je dia jawab..Dalam kereta bisu sampailah di Larkin Sentral..Aku minta MIA beli tiket bas yang selalu dia naik..Bukan apa,aku tak suka bas tu berhenti-henti banyak tempat untuk amik penumpang or berhenti kat R&R terlalu lama..So,dia kasi setel pasal bas..Then pukul 3.05ptg bas pun dah sampai..MIA hantar aku sampai naik bas..Biarpun aku penumpang pertama,tp elok lah bagi mengelakkan aku ditinggal bas...hihi..Dan kali ni, MIA rasai apa yang pernah aku rasakan satu ketika dulu sewaktu aku anta dia di stesen bas Bukit Jalil dulu..Macam ni la perasaannya..Perasaan yang sukar diungkapkan..Sedih ada..nak menangis..Macam2 la..Aku nampak MIA seperti cepat2 nak tinggalkan aku tp aku dapat baca anak mata dia..Dia sedih..Mana taknya,banyak hari dihabiskan masa bersama..Then,MIA turun dari bas,aku sempat mintak maaf..dalam kebahagiaan ada terselit sedikit kekecewaan di hati dia..

Bila bas bergerak,aku terus on camera..melihat kembali kenangan2 semalam..buat aku tersenyum dan amat hargai dia..Kalau nak dibandingkan MIA 5 tahun yang dulu, dia terlampau banyak berubah..Kadang-kadang bila perhubungan tu terlalu lama,kita terbawak-bawak @ terbayang-bayang akan sikap dia yang dulu..Sedangkan dia tidak lagi begitu..Usia yang mematangkan dia..Alhamdulilah,dia kini makin matang...


Thanks dear be a part of my life..


NOTE: Setelah pedih dilalui, akhirnya kebahagiaan milik kami..Peningkatan usia mematangkan kami berdua..Alhamdulilah..Semoga Allah berkati hubungan ini dan permudahkan urusan kami untuk membina masjidmu..serta Kau panjangkanlah jodoh kami hingga akhir hayat kami..Aminn..