Saturday, January 28, 2012

Selongkar

Heloo guys..Entri ini untuk menjawab persoalan yang di tag oleh Pn. Nat pada entri dia yang ini..Bercakap pasal beg wanita, sesungguhnya beg saya pun agak berat jugak..Sometimes..tp selalu jugak la berat..Dan saya adalah insan yang tak reti nak bawak beg kecik walaupun saya bertubuh kecik..Saya lebih gemar pakai handbag besar senang untuk disumbat segala apa barang..

 Ok,Firstly meh kita tengok saiz beg yang saya bawak ke hulu hilir..Beg ni besar skit dari beg sebelom ni..


Dalam handbag saya perlu ada,dan wajib ada :


  • Purse
  • Handphone (nyawa saya tu..)
  • Kunci kereta saya & kunci umah (yang ada key-chain Poslaju tu..auww Poslaju di hati..)
  • Pad (setiap handbag saya perlu ada menda ni..In case,datang tanpa diduga waktunya,wahh haru dibuatnye aku)
  • Tisu (Ini penting kalau ter selsema sewaktu kuar jalan2..or lap tangan kalau2 restoran tu kedekut nak sediakan tisu)
  • Buku nota & pen (kemudahan untuk mencatit dan mencatat)
  • Perfume Escada (perfume hantaran tunang)
  • Compact Powder ( Silkygirl white..masih setia dgn silkygirl sejak 4thn..)
  • Lipstick (Maybeline..lipstick ni lama jugak saya pakai..rasanya dari awal tahun 2011 kot..)
  • External hard drive (salah satu nyawa aku,di mana segala doc penting ada di dalamnya..amat penting apabila di ofis)
  • Sampul duit raya (perlu ada sejak sudah bekerja ni..mana la tahu nak gi kenduri kawen ke,nak lawat baby baru lahir ke..so,sampul ni harus ada untuk isi duit okey..)

Haa..itu saja barang yang ada di dalam beg saya..hihi..

  

2 comments:

ah long said...

Kecoh la lu siput:-)

natrah jaafar said...

hihihi..beg perempuan..