Thursday, October 18, 2012

Hantaran Hati buat Si Dia..

Assalamualaikum..

Actually entri ni nak dibuat sejak awal lagi.Tapi,MIA x decide apa yang dia nak untuk hantaran sewaktu nikah nanti.Dan balik kali ni,aku selaku tunang dia,push dia untuk listkan ape barang yg dia nak..Jumlah dulang hantaran tetap sama seperti masa tunang dulu..Kami kekalkan 7-7 dulang..Dan of course hantaran hati buat si dia akan digubah sendiri.Tak kisah la mcm mana pun hasilnya yg penting itu dari tangan aku sendiri.MIA pun amat menghargai dan tak pernah kritik tentang rupa bentuknya..Majalah Pengantin as panduan untuk gubahan hantaran..Mana boleh takde panduan kann..Disebabkan kami ni berjauhan,maka aku dan MIA sepakat untuk beli barangan untuk diletakkan kat dulang hantaran sendiri.Means,aku beli barang aku,dia beli barang dia..Itu lebih bagus kot..Senang dan bebas untuk memilih.Dan sepastinya,kami tak membeli bersama.Sejak dari tunang,kami beli barang hantaran berasingan..Tak de istilah kuar berdating berdua,tgok2 barang hantaran bersama..No..! Barang2 hantaran ni aku beli sendiri,ye..sorang2..Sorang2 mengangkut brg byk2 ni tau..Gunakan peluang yg ada sewaktu sale..Rembat segala barang.Dan semestinya,brg2 ni bukanlah aku beli sekaligus.Nak pengsan beli sekaligus??? Beli lah sikit2..Dapat gaji,beli sikit..dapat ot,sambung beli lagi..

HANTARAN HATI DARI SUAMI BUAT ISTERI :
  • Perfume
  • Jam Tangan
  • Handbag+Purse
  • Telekung
  • Set Mutiara (mcm nak tukar menda lain je)
  • Kek
  • Buah-buahan


HANTARAN DARI ISTERI BUAT SUAMI TERCHENTA :
  • Perfume
  • Jam Tangan
  • Kasut
  • Cincin
  • Jubah Mandi
  • Kek
  • Pulut Kuning
Itulah antara barang2 hantaran kami buat setakat ini..Tak pasti la kalau mungkin akan berubah ke.haha..Dan cara gubahan yang ingin aku buat ada pada Majalah Pesona Pengantin keluaran September.Covernya artis Nelydyaros (mcm tu kot ejaan nama dia)..Dalam keluaran September tu banyak gubahan menggunakan kertas tisu and crepe paper flower..


Haa mcm ni la akan disusun..Ini x proper lg.Jes letak2 je bunga tu..Ooo aku ada mentioned x sebelum ni kertas tisu tu dibeli kat IKEA..Murah je..1 keping tisu dapat 4 kuntum bunga tau..! Cukuplah tunjuk satu gambar tu je kann..Tunggu final nanti eh..

Ok later akan update tentang gift plak ehh..Actually banyak menda nak cite..Tapi tercapai mana satu nak diceritakan.Apatah lagi dalam masa 2bln yg ada ni tgh sibuk siapkan mental dan fizikal untuk menjadi isteri kpd Encik Abu Haniffah..:)

Last but not least...tataplah..........
saya yg makin tembam..!!! (pic terkini tu tau)

1 comment:

Mommy Aleesya said...

Nak buat bunga tu nanti utk birthday anak.... Good info... Nt blh pg cari dkt IKEA... :)