Thursday, October 4, 2012

Be Iron Lady For Only 3 Days..

Assalamualaikum semua..
Wahh tajuk entri kelass ko jahh..!! Ape la kena ngan aku untuk 3 hari ni kan..?

Tiga hari yg betul tough buat aku..Aku keje malam stat 1october-3october, dan dalam masa yg sama MIA pun balik kl untuk uruskan hal kawen kami..Dan dalam masa 3ari ni aku cuma dapat spent masa tido hanya 1jam sehari..Percaya..? Tak percaya..?Anda harus percaya bahawa inilah zelinda di saat2 penghujung bujang..Hahaha..macam hujung nyawa je kann..

Bukan takde masa untuk tido,ada je..Tapi mata aku tak boleh nak lena..Terlalu susah nak lena..Seperti yg dijanjikan dgn MIA, hal kawen perlu diuruskan sepanjang dia balik seminggu ni.Tak mo pending2 lagi ni..As our discussion,menda yg perlu kami setelkan adalah tempah kad kawen, repair 'baby' aku, buat saringan HIV test kat HKL, tgok2 baju pengantin & fitting, jumpa caterer...Haa byk ko..Ntah mampu ke x sumenya nk dikejar..

Alhamdulilah, kad kawen dah setel..Nanti 20oct due to come again tgok draft ok ke tak..If ok,proceed and will get the card middle of November and meligatlah kami sume untuk edarkan kad..HIV test plak dis morning proceed setelah dapatkan appoiment di Pesakit Luar..Mentang2 keje kat hospital,HIV pun nak buat kat hospital kann..?gedikss..MIA pun kata tak kesah..Walhal,HKL ni punyalah payah giler nak cari parking..

'Baby' i pun dah repair..Bukan ape,sejak balik dari JB aritu kereta kesyangan aku ni lain macam je..Stereng nya bergegar.Selalu tak gitu. Maklumlah dah kata perempuan yg bawak,ape yg dia tahu..Dia tahu,bawak je la..Hampir semua perempuan begitu yea..Walaupun kadang2 MIA dedahkan jugak term2 enjin dalam kete ni.Tapi tak pernah aku amik pusing pun..Niat MIA untuk ajar aku. Supaya senang nanti if breakdown tgh jalan..Ok, ingatkan 'baby' aku tu jadi macam tu sebabkan allignment lari ke ape..Rupenya tak..Tayar kete bahagian depan bengkak.Masa cina tu kuarkan tayar kete tu, nampak sgt bengkak..Tgok tu,tayar pun boleh membengkak tau.Tayar tu membengkak disebabkan tayar selalu kekurangan angin. Bile kurang angin,tak plak gi pam..Dan tanpa pikir panjang,ganti 2 biji tayar depan dan buat allignment.Tengok2 jugak rim kete..Tapi cepat tersedar bahawa,nak kawen,byk duit nak pakai.Lgpun itu bukan satu keperluan,itu kehendakkkk...!!!!! Hahaha..sekarang dah pandai bezakan keperluan dgn kehendak ekk..Harus lah kan..
So,tukar tayar tu pun dah beratus..Bahaya kalau tak tukar..Melayang sudah duit aku..Tp xpe,for my baby..

I'm not good enough to be iron lady okeh..Sebabnya, 3ari tak cukup tido,badan sudah mau lemau..Mau demam..Kepala amat berat dan setiap langkah rasanya macam di awang-awangan..Need a rest..! Macam ni org nak kawen rupenya..haihh..penatt..!

Aku selalu amik pil selsema untuk dapatkan tido yang lena..Aku tak pasti apa effectnya future.Tapi kalau lepas makan ubat selsema tu,pasti aku akan dapat tido yang berkualiti..Ubat tu memang sentiasa ada dalam handbag.Tak selsema pun aku telan jugakk..Kalau ikutkan MIA,family tak bagi aku amalkan selalu pil tu.Takut kesan sampingan akan datang..Nak tanya doctor kat sini takut kang doc marah..Tp,harap2 tak de pape effect for long term period.

NOTE : 9oct besday MIA..Tak tahu nak bagi ape..May be celebrate in advance cos MIA nak balik dah ahad ni..


No comments: