Sunday, April 7, 2013

Addict sangat dengan makanan/minuman ini..

Aduhai la tekak..Sejak kebelakangan ni,tekak ni mengada-ngada sangat..Macam2 yg nak dimakan and diminumnya..Pelik2 je..Sebelum ni pun macam tu jugak,tapi tak de la macam sekarang..Nasib baik aku ni pandai drive..So xde la bergantung sangat dgn husband..If rasa teringin nak makan pape,start je enjin kereta haa gi cari sendiri..Nak tunggu husband balik baru dapat makan,jawabnya kempunan mak tau..

Ingat tak sebelum ni aku nak sangat makan crepe durian? ok dah dapat dah..puas ati sangat!! Pastu teringin sangat makan nasi arab..pun dah jumpa,dah makan pun..tapi bila dah ada depan mata,makan sikit je..Tak pun beriya mana..Pelik ekk..Aritu kuar dating ngan Mama Fiza,dia perkenalkan aku 'Each A cup'..haa ada yg tak tahu..each a cup ni merupakan ice blended yg ada pearl2 tu..sama jugak macam 'cool blog'..seangkatan la tu..Aritu kuar ngan mama fiza,aku memilih hazelnut milk tea..Memang sedap bangat..!!

mula2 dulu aku tak tahu pun kewujudan each a cup ni..teringat masa mula2 mama fiza pesan kat aku dulu..Aku memang langsung tak tahu..Abis kene gelak ngan mama fiza...Sekarang expert dahh..:)
pilihanku..hazelnut milk tea wit pearl..pearl tu sedap sgt..!!

muke org gembira dan bahagia dapat minum air tu..hihi

bakal pengantin ni pun 1st time mencuba each a cup..!!!Auww jgn addict plak mcm kak lin..
Dah minum each a cup kat luar tak cukup lagi tu..Siap tapau 2 bekas cool blog plak..Chocolate Oreo..Chocolate Oreo ni,laki aku yg perkenalkan kat aku..sebelum ni pun tak tahu jugakk..Ape la yg aku tahu kann..???hihi..
Okehh setel bab minuman yang aku addict sangat tuh..Bab makanan plak..Sekarang ni teringin sangat nak makan redvelvet kek (RV)..For the 1st time aku makan RV ni sewaktu kat wad..Masa aku jaga nenek husband..Mak mertua ada bawakkan RV sempena besday farwah..Cehhh rasa 1 sudu je.manis kononnya..tp sedap gile oii..!!! Niat ati macam nak bawak lari 1 bekas tu makan and hadap sorang2 je..Uishh tak tahu malunye cik lin nii..Oleh sebab aritu makan 1 sudu je,sekarang ni dah mengidam sangat. Kalau boleh nak 1 biji kek tu,makan sorang2..Tamak gile..Tapi,mama fiza kata,kek RV ni susah nak cari kat kedai2..Paling banyak org jual online je..Aku pun risik2 ngan mama fiza mana website yg kual RV sedap2..mama fiza pun suggestkan 1 blog nih..aku tak penah cuba membeli lagi..Tapi insyaallah,aku akan tempah dgn dia..


all picture taken from google..
Haaa jangan ada yg terliur yea..!! Sape yang memang sukakan / gilekan kek mcm aku ni,pastinya akan telan je apa jenis kek pun..yummyyy...!!! Tgh dok taip2 ni pun dah telan2 air liur..Ada sesape ke yg pandai buat RV..???Hadiahkan la kat saya..Tak yah la tunggu besday saya pun x pe..Sebab besday saya jatuh di bulan puasa..Cik Zulaikha Harith,pandai tak buat kek ni..???Buatkan untuk akk boley...:) haha ngada2..Satu je blom tercapai iaitu RV..Insyaallah,akan usaha gigih untuk salin resepi dan cuba membuatnya..Terima kasih kerana telan air liur bersama-sama saya..hihi..

NOTE : Disebabkan keteringinan terhadap makanan yg melampau,ramai yg kata saya mengandung..Blom lg la yang..Bak kata mama fiza,normal la tu nak makan macam2..;) I like..!!!

4 comments:

Zulaikha Harith's said...

ahaha, kak lin ika pun x berkesempatan nak rasa, niat d hati mmg nak bwt, tp sedap tu belum tentu lg la kut :P kalau dah jadi nnt k.lin org 1st ika bg rasanye..hehe

Zelinda said...

ok2 cun la..nnt dah berjaya buat,anta sentul yea..:)

intandayani said...

baru jerk 4low..kalo sudi 4low la blog sy intandayani@blogspot.com..thx

Zelinda said...

thanx intan..i followwww...hihi...