Thursday, April 18, 2013

Dalam dilema..JB or KL..???

Assalamualaikum..

Semalam baru saja tiba dari jb..4hari,3 malam bersama suami tersayang..Dan 4hari tu jugak la aku menjadi surirumah yg Berjaya..Part-time housewife..Sesungguhnya memang penat sayangg oii..Tabik spring pada ibu2 yg jadi surirumah tu..Bile buat keje kat umah tu,tak trasa masa bergerak..Tahu2 je dah petang..Dari pagi non stop buat keje..Maklumlah si isteri hanya sebulan sekali menengok singgah sana..wahhh..!!! Tapi tak mengapa,rumah jb pun rumah saya jugakk..Makin sayang nak tinggalkan umah tu..Siap pesan dgn husband,jgn sepah2 kan umah tu..Penat si isteri mengemas,mengemop..Nasib baik la umah tu tak bertingkat..Kalau tak,mah tercabut kaki nih..hihi..

Okeh saya pulang ke kl dengan membawa satu harapan pada husband..dan meminta aku untuk pikirkan masa depan kami sebagai suami isteri..Saya tak suke meletakkan diri saya dalam dilemma..huargghhh..!!! Ya Allah tunjukkan la jawapan padaku..Sewaktu last dinner kami berdua,husband buka mulut tentang pertukaran/perpindahan kami..Ye la sampai bila kami perlu PJJ mcm ni..Husband beri sebab kenapa dia nak stay kat JB..Si isteri..??? Hanya sepi..Saya tahu,tempat isteri adalah di sisi suami..tp.................Saya tak bersedia nak tinggalkan KL..Saya manusia yg tak sukakan perubahan..!!! Yes I am..!! Paling sedih,bile saya nak pulang naik bas ke kl,husband sempat pesan,pikir2 kan la..Auww tersentuh hati kecil ini..dan rasa nak nanges je..Bila antara kami nak pulang,pastinya kesedihan tu akan datangg..Sepanjang perjalanan pulang ke kl,aku pikirkan apa sepatutnya jawapan yg perlu aku berikan pada husband..Nak tido malam pun terpikir jugakk..

Apa la jawapan aku nak bagi kat husband esok ari???

**rasa nak nanges bila diri dihimpit dalam dilemma..

NOTE : Ya Allah,tunjukkanlah jalan terbaik buat kami ya Allah..







No comments: