Wednesday, March 30, 2011

Cincin oohh cincin..

Haloo..hampir seminggu kot tak update blog..kot je la..Banyak sangat nak cite..berkoyan-koyan..haha..Firstly,aku sudah terasa bahang untuk bertunang sudah makin dekat..bulan mac dah nak abis..esok2 dah masuk april..huhu..Baru tunang dah kabut macam ni,Kalau kawen ntah ape cite nye tak tahu la..Alhamdulilah satu persatu perkara sudah setel..Walaupun ianya agak complicated untuk menyetelkan nya..

Okay,last weekend aku keluar bersama teman tersayang untuk mencari kain nikah..yang akan diletakkan di dulang hantaran sewaktu bertunang nanti..Tengah jalan-jalan tibe2 hp bunyi..oowwhh dari dia..Ape hal lak dia tepon ni..Kitorang ni jarang tepon @ takkan tepon kalau xde menda2 penting.So,mcm pelik la kalau dia tepon tu..(mesti korang akan kata pelik aku ngn dia ni kannn..???) Tapi itulah kenyataan dan hakikat..Ok back the story..dia call untuk cakap ini..dan ini adalah menda penting bg dia..

Dia : U kat luar ke?
Aku : Ak ah kenapa..?
Dia : Dah alang-alang u kat luar tu, survey sekali cincin tunang..

(survey sendiri..???halamakkk...mmg xde rasa nak tunang lgsg la kalau survey sendiri kan..org lain beli cincin ngn bakal tunang/bakal suami..aku...????)

sambung balik..

Aku : Asal plak..?Kata nak beli sama2..
Dia : Memanglah..Tapi,u survey la dulu..I kat luar ni tgh cari cincin untuk u..Tapi size cincin u xde la kat sini.U cuba la tgok2 kat kl kalau ada size u..Nanti i balik senang la.Tinggal beli je..
Aku : Ye la..nanti i survey..(dalam ati ada sedikit berbunga gak sbb boleh membuat pilihan sendiri untuk memilih cincin yg bakal dipakai nanti)


Letak je tepon, ati aku mula teruja & x sabar untuk survey cincin..Aku dengan yan masuk Kedai emas Wah Chan..Malangnye,mmg xde size aku dan design yg ada kurang menarik perhatian aku..Korang nak tahu size jari aku berapa..??Size 4 beb..!!!!!!! Mana nak ada size tu..cina kedai tu kata,paling kecik size yang dorang ada size 9..huhu..sungguh menyedihkan..Alih2 cina tu tunjuk cincin budak kecik..Mana la menarik lgsg cincin budak2..haihhh..Balik dgn rasa hampa..dan terus mengkhabarkan berita x best tu kpd si dia..

Demi memuaskan ati, keesokannya balik keje je aku terus serang Wah Chan Giant Batu Caves..kot2 la ada size cincin aku..tp sangkaan aku meleset sama sekali tp membuatkan aku sedikit mengharap..hahaha..
Dalam ketidak adaan size aku,aku pun menilik la satu persatu cincin yang aku berkenan..Sebab cina tu kata,jgn risau xde size..Wah Chan boleh kecikkan size cincin tu..Fuhh lega dengar mcm tu..Dan terus menengok-nengok..dan aku aim satu cincin ni..nice sgt..!!!Niat ati nak je terus beli, tp x sampai ati untu mengetepikan si dia..Memanglah duit dah ada kat tangan aku,tp kene jugak jaga perasaan dia..Untuk mengecikkan cincin tak la amik tempoh yang lama sangat..Arini comfirm kte amik & setel payment,esok dah boleh collect cincin yg dah kecikkan tu..Dan bile kte kecikkan,kosnye x la mahal mana dari kite tempah..

NOTE : Thanks a lot to Puan Hafiza for any information..love u..mmuuahhhh..!!! Untung si dia dapat i kan..jari i ni kecik,so emas xde la mahal mana sangat kan..bak kata cina emas tu, 'cincin budak-budak'..huhu..

No comments: