Wednesday, December 28, 2011

Terima Kasih Sony Ericsson K660i...

Assalamualaikum...


Jeng..jeng..kenapa tajuk entri begitu..??? Okeh straight to the point, pada 26 Disember 2011 aku telah melaburkan duit yang banyak dalam masa 30minit okehhh...Aduhh,kalau ikutkan memang berkira-kira nak tukar hp baru ni..walaupun untuk diri sendiri..Aku memang jenis begitu.Selagi boleh guna,aku guna sampai nazak..Tapi pada hari kejadian,aku pejam mata je beli hp tu..Actually,MIA ada kuarkan sedikit dana untuk aku but actually not for hp..Untuk beli handbag yang diingini..Tapi masa kuar membeli belah bersama MIA,xde pulak handbag yang berkenan di mata..So,disebabkan x dapat handbag yang diidamkan,MIA bagi je duit untuk aku cari sendiri..Yesss...!!! Lagi best kalau gitu..lagi macam2 la kat kepala otak ni nak membeli apa..


MIA tak lama balik KL kali ni..Ada la dalam 2hari 1 malam je dok kat sentul tu..Aku hanya sempat luangkan masa 7jam saja dengan dia..walhal,dah berbulan-bulan kami tak ketemuan..Nak buat macam mana..Inilah lumrah kehidupan PJJ..

Okey,bercakap pasal Sony Ericsson K660i ni,hp ni adalah hadiah birthday aku pada tahun 2008..Dihadiahkan oleh satu-satunya adik kesayangan aku..Aku sayang sangat hp ni..Ingat lagi,detik2 adik aku buat suprise bagi hadiah hp ni..Hihihi..adik yang baik..!!! 27 Julai 2008 adik balik dari Kuantan  semata-mata nak serahkan hadiah yang bermakna ni untuk kakak dia..Aku memang jenis cermat..Setakat aku pakai hp ni x sampai 5x hp ni jatuh ke lantai..Tapi disebabkan 5x jatuh dan virus tu,hp ni selalu sangat hang..dan baterinya pun makin weak walaupun sudah 2,3 kali ganti bateri yang baru..K660i la yang menemani aku dari aku keje Poslaju hinggalah 26 Disember 2011..Hp tu jugaklah yang menjadi saksi pasang surut hubungan aku ngan MIA..Anyway,terima kasih banyak-banyak K660i kerana telah berjasa pada aku dan kamu tak akan sesekali aku buang..Aku seorang yang sayangkan harta-harta peribadi..dan aku akan gunakan kamu sampai kamu tidak berupaya lagi...;)
Sayonara K660i..Tq so much 3years stay with me..



Okehh..pengganti kepada K660i adalah Nokia C3..Untuk membeli sesuatu barang,aku selalu mengikut bajet yang diperuntukkan walaupun sumbernya bukan dari aku sepenuhnya..Bak kata MIA ku,aku ni bagus berbelanja ikut bajet dan garis panduan dan kunci kira-kira yang telah dibuat..Yeahh..itu aku..Dan aku akan praktikkan juga pada majlis kawen aku nanti..:) Setelah berbulan-bulan pikir,hp apa yg sesuai dengan aku..Sebab aku sukakan something yang simple and tak terlalu complicated..Touch screen hp memang bukan pilihan aku kerana apa..?Kerana susah untuk digunakan ketika driving..Tp aku sukakan QWERTY keypad..dan pilihan aku adalah Nokia C3 yang memenuhi citarasa aku dan kemampuan aku..Jgn ikut kemampuan orang lain..C3 aku warna purple..Cina jual hp tu kata color purple tu special edition..Aku pun tak pasti yang tu..And cover belakang hp tu ada corak..Purple is 1 of my fovorite color and MIA too..
The new one Nokia C3..Hopefully u can stay with me more than 3yrs as u can..


Terima kasih sangat-sangat kepada MIA kerana sudi sponsor sikit untuk dapatkan hp tu..dan dia pun tukar hp baru..Masing-masing beli hp secara sorok2 tapi tak sampai hati untuk sembunyikan tentang hp baru tu lama-lama dari pengetahuan masing2....Nakal kami berdua ni kan..???Alhamdulilah..syukur sangat dengan rezeki Allah..Hopefully rezeki yang diperolehi boleh disimpan dan digunakan untuk tujuan kami berdua nanti..Insyaallah..

No comments: