Monday, June 4, 2012

Setahun sudah menjadi tunangan orang..

Assalamualaikum semua..

Pagi ni tetiba alarm reminder hp bunyi2..Dah sibuk2 bercuti ni x perasan yg arini 4 jun 2012..Maka dgn ini,genaplah setahun aku dan MIA bertunang..Rasanya baru je rombongan meminang datang ke rumah semalam..Rupe-rupanya dah pun setahun..Dalam tempoh bertunang selama setahun ini banyak dugaan dan rintangan yg mendatang yg kami berdua lalui..Apatah lagi kami berdua duduk berjauhan..Hanya Allah saja yg tahu hebatnya dugaan kami di alam pertunangan..

Jarang sekali orang bertunang lebih dari setahun..Tak macam aku dan MIA..Memang sepatutnya perkenalan yg dah bertahun tak perlu diikat dgn tali pertunangan yg lama..Tapi,kami berdua sepakat utk bertunang seahun ke 2 tahun demi mempersiapkan diri dan mental utk hadapi alam rumahtangga pula..Dan salah satu faktor,utk mempersiapkan poket masing2 utk belanja kenduri nanti..

Alhamdulilah, Allah sentiasa murahkan rezeki hambanya yg ingin mendirikan masjid..Yg penting,kte kuat berusaha..Bagi pasangan pengantin yg bakal mendirikan rumahtangga, tips aku mudah sahaja..Org kata,ukur baju di badan sendiri..Aku mula membeli barang2 perkahwinan sedikit demi sedikit, dan mana barang2 yg aku boleh buat sendiri (DIY) aku akan buat.contohnya,bunga pahar,bunga merenjis,bunga manggar,bunga untuk dulang hantaran,tq tag,sticker utk dilekatkan pada gift,hiasan bilik tidur,gubahan hantaran..Itu antara barang yg aku buat sendiri dan mak adalah peneraju utama dalam menyiapkan segala barang2 ini..Lan orang lain pendapatnya..Aku lebih berpuas hati kalau brg2 kawen ini disiapkan dgn hasil tangan aku sendiri..Memandangkan adik beradik aku jauh2,maka nak @ tidak,aku kena siapkn semua barang2 dan kelengkapan itu berdua dgn mak..Sikit2 lama jadi bukit...:)

Special wishes for MIA :

'Setahun sudah kita bertunang..Sebelas tahun kita saling mengenali,walau apa sekali status kita, SAYANG I,CINTA I pada u tak pernah berubah..Dalam tidak sedar, kita berdua saling memerlukan..Terima kasih menjadi sebahagian dari hidup I..Luv u..Muuuaaahhh...'

(Auwww..jgn ada yg termuntah okey..Cik Lin x pernah keluarkan ayat2 jiwang mcm ni..Sesekali aje..)


NOTE : Tak tahu nak letak gambar mana..sebab kami berdua jarang sekali gambar berdua melainkan gambar masa tunang ni..:)


No comments: