Tuesday, January 29, 2013

Hilangnya pengapit-pengapit kami..

Hai semua..Assalamualaikum...

Mesti ramai yg malas2berkeje arini kann..Maklumlah,5ari bercuti.Memang bercinta la gamaknya nak datang ofis..Alhamdulilah,aku tiba di kl pada ari sabtu aritu setelah 4ari berada di jb disisi suami..auww..! Menjalankan tanggungjawab isteri di sana..

Asam pedas dan sayurgoreng yg dimasak oleh suami utk isterinya..haha...terbalik..!!

Tak mo  cite panjang2..Terus post gambar haa..Iye,husband aku yg masak untuk lunch aritu.Aku cuma membantu di dapur saja..Actually, dah abis makan pun.Tiba2 husband kata,"tak nak amik gambar ke?" Barulah tergopoh gapah amik kamera..Anyway,tq sayang..sedap masakan kamu..Dan pagi esoknya,barulah aku sediakan sarapan buat husband.Merasa jugak air tangan isteri kann sebelum aku berangkat pulang ke kl..Dia memang hebat di dapur..Masterchef..!!Pelan2 ye, i akan cuba jadi masterchef macam mak i..:)

Okeh,entri kali ni bukanlah nak cite pasal kami suami isteri..Mentang2 baru kawen,asik nak cite pasal life suami isteri je..Ada yang mabuk lak kang..haha..Citenya pasala pengapit aku masa kawen aritu..Pengapit lelaki aku namanya, Anuaruddin @ aku lebih senang panggil Loloq..Memang aku kenali Loloq sejak zaman aku study lagi..Ye la,aku dgn husband pun dah bertahun kenal,so mostly kawan2 bank negara dia aku memang kenal..Manakala pengapit aku pulak,kak zura..kawan ofis aku..

Al kisahnya, selepas majlis kawen aku,loloq perlu bergegas untuk terbang ke Sarawak..Dia dipindahkan ke Bank Negara Cawangan Sarawak..Pertukaran beliau,last minute jugak.Tapi demi kawan tersayang,dia sanggup datang menjadi pengapit husband..


Itu dia Loloq..Semoga berjaya di tempat baru ye Loloq..Dan tak disangka-sangka, pada awal Januari 2013 kak zura plak dapat surat pindah ke Terengganu..Pulang ke kampung halaman..Memang tahun lepas dia ada apply untuk tukar balik ke kampung.Tapi dia tak expect seawal ni pertukarannya..Pada 20 Januari dia dah pun mula bertugas di Hoapital Dungun..Itupun setelah mintak 2 minggu tangguh..Semua kawan2 ofis perasan akan kehilangan pengapit2 kami ni..Selepas majlis kami,semuanya berangkat pergi..

Memang sedih bila kita nak lepaskan orang dan kawan yg kita sayang..Apatah lagi,dalam membuat persediaan perkahwinan aku,kak zura banyak menemankan aku ke mana saja dan dia jugak banyak membantu pada hari majlis sampai ke malam..

dalam kenangan..tq bersama i selama ni..:)
 Dia banyak mengajar aku sejak aku melangkahkan kaki ke HKL..Selokbelok keje di ofis memang dia hebat.Dia manusia yg paling susah utk tengok dia marah..Dia macam kakak aku sendiri..Penah satu saat, dia terpaksa amik cuti tanpa gaji selama 2 bulan,dan aku amat terasa kehilangan dia..Tak perlu kata panjang, kehilangan dia amat dirasai..

Abadikan kenagan2 kami sewaktu di ari2 terakhir kak zura di HKL..


sewaktu jamuan perpisahan beliau..
bersama bos & kwn KDM Utama , KDM bersalin


bersama bos,En Nadzmi

Last but not least..to both of u..Loloq and kak zura, semoga berjaya di tempat baru..Jgn lupa kawan2 kat KL ni..Kak Zura, banyak kenangan kita lalui bersama..Masa2 kita banyak diabiskan bersama..Dan kini,saya akan jadi isteri yg baik,tak kuar2 umah dan enjoy mcm dgn u..hahaha..Luv u laa..!!!

NOTE : Mereka hadir dalam hidup kita tanpa diundang, dan mereka pergi  dari dalam hidup kita tanpa seorang pun merelakan..

No comments: