Wednesday, January 23, 2013

Looking from the top of KLCC

Assalamualaikum..

Balik dari honeymoon aritu memang tak berhenti berjalan..Ada je plan yg diatur husband..kenduri kawen la, pergi naik KLCC la..Okeh,actually lawatan ke jambatan KLCC ni nak dibuat kejutan pada aku..Tp misi husband aku tak berjaya..haha..Sebab segala perbualan telefonnya telah terkantoi..Buat pengetahuan anda, saya memang dibesarkan di KL dan pernah menjejakkan kaki di KLCC tu hanyalah berapa kali sangat..Itupun kebanyakkannya sewaktu zaman sekolah menengah bersama Fiza..Bila,dah sambung study,keje ni, KLCC tu makin dilupakan..Kalau ada pun hanya lalu di depan saja..Dan tak pernah aku tahu yg jambatan KLCC tu boleh dilawati oleh orang awam..Wahh dari mana aku datang ni..?Semua menda aku tak tahu..huhu..

Okeh husband belanja aku naik jambatan KLCC tu bersama kawan dia Musz dan juga isterinya Sha..Husband memilih jam 6.15ptg utk naik ke jambatan KLCC utk tengok matahari terbenam..Tapi,petaang kami pergi tu,ujan plak..So,x berapa nak nampak sangat matahari terbenam tu..
tiketnya yg berharga RM20.00 (STAFF PRICE)
Briefing session..unik sgt..!!
bersama Sha dan Musz

Setiap visitor yg datang, dikehendaki memakai pass yg berbeza-beza mengikut warna tali..Maka,kami akan bergerak dalam berkumpulan mengikut warna pass..Makanan, bungkusan beg2 plastik dikehendaki tinggalkan barang2 anda dalam locker yg pihak pengurusan sediakan..dan juga jambangan bunga aku turut ditinggalkan...


kami dari jambatan KLCC yg berada di tingkat 41
KL view..baru lepas ujan
touch je skrin tu..nnt keluar nama2 bangunan yg kita nak tahu

macam ni la rupenya jambatan KLCC

Okehh dari tingkat 41,kita akan naik lagi ke tingkat 86..Tingkat 86 ni mempunyai pameran tentang KLCC dan kita boleh view seluruh kl melalui teropong yg disediakan..Punya canggih lif kat dalam KLCC ni,sampaikan kita langsung tak sedar lif tu bergerak dan tahu2 saja dah sampai tingkat 86..



lif nya sangat la chantek..gambar awan nano...:)
tinggi di awan

apa yang aku teropong..?ni dia...
ni diaaa....



hihi..bunga dah pun diambil dr dlm locker..tq for bouquet of flowers..!!

harga tiket utk naik ke jambatan KLCC
Keluar je dari KLCC ari dah malam..Kene rushing skit sebab ada family dinner ngn family husband kat Saba Restaurant..Berturut-turut dinner ngan family..Malam sebelum tu dinner ngan family aku kat Sri Thai Restaurant..Senang kata,balik dari honeymoon memang tak lekat kat umah la..Sampai kan mak aku terasa kehilangan ank bongsu perempuan dia ni ha..Sedih2 lg tu tau..mak ni..Macam anak dia pegi jauh je..Last but not least,KLCC di malam hari...


Terima kasih atas semua ini..Suami aku ni memang suka berjalan dan explore macam2 perkara..Dan barulah aku perasan,banyak tempat lg yg belum aku terokai walaupun kat kl..hahaha..


2 comments:

Unknown said...

Seri pengantin baru..., :)

Zelinda said...

Beutifulmummy: haha time ni je kot..dh sebulan lebih abis dh serinya..