Tuesday, January 22, 2013

JB, Aku datang...!!!!

Asalamualaikum..

Haa mesti ramai yang amik cuti minggu ni kann..? Maklumlah berderet-deret public holiday..Cuti Maulidur Rasul, Thaipusam..Comfirm la ada yg amik kesempatan ini untuk cuti bersama keluarga tersayang..Sama jugak macam aku..Cuti yg ada ni jangan di sia-siakan..hihi..

Abis keje malam ni, aku terus bergegas balik ke jb,umah husband i..Okehhh for the first time i akan menginap di rumahnya kat jb..Tak tahu macam mana rupa umah orang bujang tu (bujang sebelum ni laa..)..Pastinya dah ada isteri,umah tu akan nampak la yg umah org dah kawen..Aku akan start cuti pada 23 Jan-28 Jan..Hampir seminggu jugak..

Pastinya,kami suami isteri menantikan saat2 begini iaitu belajar untuk hidup berdua,semua perkara dilakukan bersama..Yang paling penting,masakkan untuk suami..Memang itu aku nantikan..Inilah kehidupan suami isteri yang sebenar..Aku ke JB naik bas je.Malas nak driving.Jauh sangat la oii..Naik bas pun,mau dekat 5jam kot..Selagi kami berjauhan,memang duit akan diabiskan pada tiket bas la jawabnya..Aku akan kumpul semua tiket2 bas..Bila dah duduk dekat nanti,akan aku kira brp ratus hengget dah diabiskan di tengah jalan..

Okehh x mo cakap panjang2..Papepun,ati tengah gumbira ni nak jumpa kekasih hati..:) Bagi pasangan yg pernah berjauhan,anda tahu apa yg saya rasa tatkala ini..Kita tak sama macam pasangan yg lain..Sakit demam ada insan tersayang disebelah..Syukur anda dekat dgn kekasih ati anda..Masa 2 minggu kawen,aku demam teruk sangat.3ari terbaring..dan saat itu amat perlukan husband di sebelah..memang sedih.Tp,apa yg perlu kita buat..? Bersyukur kpd Allah kerana aku masih ada mak ayah yg berada di sisi aku tatkala aku sakit..Alhamdulilah,itu hanyalah pada awal perkahwinan..kini aku dah lali dgn keadaan kami yg duduk berjauhan..

Don't say anymore...

"JB, Aku datang...!!!!"
(ala2 Istanbul,aku datang pulak..:) )

2 comments:

natrah jaafar said...

tak dapat aku bayangkan kalau aku berjauhan dgn husben..hukhuk..ko memang kental..insyaallah satu hari ko & anip akan berdekat2 pulak...hikhik

Zelinda said...

nat,insyaallah..Mudah2an Allah dengar apa yg aku doa slama ni..Harap2 kental tu smpi bile2..Lg2 kalau nak ada baby,kte mst nak slalu dekat ngn suami kann..?tak dapat aku bayangkan klu saat2 itu akn tiba..