Tuesday, November 16, 2010

Janganlah ganggu aku..!!

Hi guys..arini aku keje malam..Malam kedua sebelum aku bercuti dan masih ada lagi 1 malam...Alhamdulilah,banyak menda dah setel terutama sekali 'hubby' aku yang telah di servis sebelum aku berjalan jauh ke kulim nanti..So agak lega bila kereta dah servis..Mudah-mudahan selamat sepanjang perjalanan..amin...

Aku nak share cerita ngan korang semua..Aku keje kat hkl ni dah pun 7bln lebih..Lately,aku terasa lain macam je kat ofis ni..lagi-lagi kalau syif malam.Mulanya,x nak dilayan sangat dan tak mau dengar cakap-cakap orang sini tentang 'makhluk' tu..Kalau dengar cite dorang,kite jadi takut.So,buat biasa-biasa je. Nak kata berani sangat pun tidak, nak kata takut sangat pun tidak..Kita amalkan la baca surah-surah yang patut.

Hari sabtu aritu aku keje petang..Petang tu cuaca agak suram je sebab hujan..Tengah sayu-sayu ujan kat luar tu, aku terdengar orang menyelak kertas. Aku pun berjalan sikit nak tengok sape la yang rajin sangat buat ot sampai ke maghrib tu..Bile jengah-jengah,xde sape pun.Tak de sorang pun orang billing department yang buat ot sampai waktu maghrib tu..Memang sah xde..!! Dan teringat cakap-cakap mereka, aku pun apa lagi..terus duduk kaunter semula..Bulu roma dah berdiri dah time tu..

Dan semalam aku keje malam..seperti biasa kalau keje malam ada waktu rehat.Waktu rehat tu memang tak disia-siakan aku untuk tido la..Rugi kalau tak tido.3 jam beb..!!Tapi malam tadi,aku tak boleh nak lena..Bayangkan dari pukul 3.30pagi sampai la ke subuh aku cuba lelapkan mata,tp x berjaya..Mana taknye, aku dengar ada 'orang' rajin tengah buat keje..Menyelak-nyelak kertas..lepas satu,satu.lepas tu satu lagi..Non stop..Pastu pulak, aku dengar macam ada orang amik barang kat tepi telinga aku..Aku pun terus bangun, nyalakan lampu..Huhh..!!so aku langsung tak tido..Bile azan subuh,menda-menda tu terus tak bunyi..Agak cuak jugak la..Dan balik umah dengan keadaan yg ngantok giler dan lapa sangat..Berharap sangat balik umah menikmati tidur yang lena..Alhamdulilah,lepas je sarapan terus tido dengan sangat lena sampai pukul 5.30petang..Huhuu dahsyat giler tido..

Sepanjang aku tido tu, Si Dia on the way pulang ke KL dengan naik bas..Maklumlah nak raya haji bersama keluarga tersayang..Si Dia ni berharap sangat untuk jumpa aku..Sementara menanti aku untuk bangun tu,dia meronda kejap kat The Mall..Harap-harap pas jalan kat The Mall tu aku dah bangun..Memang aku dah bangun.Tapi,aku terpaksa bergegas untuk amik kereta aku yang dah siap di servis..So agak kelam kabut jugak la..Dia beriya-iya nak jumpa aku walaupun kejap, memandangkan pas maghrib dia nak gerak ke Puncak Alam(umah along dia)..Family dia semuanya berkumpul kat sana raya haji ni..Memang tak sempat sangat nak jumpa..Nampaknya, tahun depan je la kite jumpa...Raya haji ni pun aku xde kat KL..huhu..sori sangat-sangat..Macam ni lah kalau dah jauh..masing-masing ada komitmen.Anyway,hope u ok & we will meet again later..insyaallah..

NOTE : Harap 'makhluk' tu tak mengganggu aku lagi pada masa akan datang..sebelum pegi keje, ayah sempat pesan, "semayang isyak jgn tinggal pas tu abis semayang baca 3 qul.."..tq ayah,sayang ayah..!!anakanda akan praktikkan..

3 comments:

lazirza said...

seram tu...kira adik tergolong dalam org yg berani....

Unknown said...

hahaha...tdo tak baca selawat..xbg salam..kt hkl ni tmpat dia..ko tu yang dh ganggu dia pny tempat..hehehe..so far aku keja mlm alhamdulilah xkena pn ggu..hehehe

Zelinda said...

ha tu la..tdo main redah je..x dan nak baca pape..dasat tol kan..pas ni mmg beringat-ingat la..tp ble sklai dh terkena tu,nk tdo mmg agak payah sikit la..