Sunday, November 21, 2010

Walaupun penat,tetap luangkan masa bersama kawan tersayang..

Alhamdulilah..aku sampai di KL pukul 6 petang tadi..Setelah menempuh perjalanan yg agak jauh selama 6jam..Sepanjang perjalanan,ada la 2,3 accident yang aku jumpa..Tapi best balik kali ni,aku banyak rehat..adik aku yg byk drive..Tq pak cu..Ntah la mata aku ni ngantok je..asal nak pegang stereng je,mata mula ngantok..haha..sebenarnya ngada2 lebih..Tp,x de la aku dera adik aku drive dari kulim ke kl..gilir2 la jugakk..Pasal cerita kulim,nanti aku upload gambar yea..ada la 2,3 keping gambar aku bersama anak buah tersayang..Ye ke 2,3 keping..???tengok je la nanti..berkeping-keping..gambar2 tu masih belum di edit lg & belum transfer ke pendrive pun..masih lagi kat kamera..

Ok pas semayang magrib,cadangnya nak rehat-rehat memandangkan badan letih teramat sangat..Tp,tiba2 teringat kat kawan aku yang sorang ni..Dia mengadu kat aku time tu aku kat kulim..so phm2 la kalau berchatting kat facebook ni mana la puas..so,masing2 mencari masa yang sesuai utk ketemu..Dan setelah rehat-rehat,mata ni x mau la tutup..Apalagi,sms la Cik Ila utk ketemu..Dengar dari cite masa chatting aritu macam berat je..Aku teringin nak tahu,kenapa ngan budak ila ni..Kebetulan malam tadi aku free sangat, nak lelapkan mata pun tak boleh so kami berjumpa & melepak kat Danau Kota lebih dari 3jam..Bapak lama gile..Dari pukul 9malam-12.30malam..mengalahkan orang berdating ek..Kawan punya pasal..

Cerita punya cerita, mata ila berair..aku pun tersentuh & tak dapat bayangkan kalau aku di tempat dia..Perlukan kekuatan..Setiap yang berlaku tu ada hikmahnya..To my beloved fren,please be strong dear..past is past..Sesungguhnya,Allah telah merencanakan yang terbaik buat kamu..

NOTE : Kadangkala Allah datangkan petir & kilat..kita akan tertanya-tanya ke mana hilangnya sinar..Rupa-rupanya Allah ingin berikan kita pelangi yang indah..Yang tak pernah kita sangkakan..

3 comments:

lazirza said...

segala yang berlaku ada hikmahnya terima dengan redha....dan bersyukur apa yang terjadi... Kira adik nie tempat kunseling lah...kalau camtu abg pun nak mengadu jugalah...he..he.. Jgn marah..

Zelinda said...

nak ngadu ape..??boleh je..bknlah kaunselor tp as a fren,try to be a good listener & sentiasa ada bila teman perlukan kita..Itu baru betol kawan susah & senang..hehe

lazirza said...

banyak nak mengadu kenapa lama tak datang gerai?he..he.he...
Bagus camtu...kawan senang dan susah.
Dah sampaikan salam abg...