Friday, November 19, 2010

Kenapa ek rasa sayu je dengar lagu Maher Zain ni..?????????

Halooo..aku di bumi kulim tika ini..saat2 ini..sungguh tenang sekali..dalam ketenangan tu,jiwa dihimpit rasa kacau..wahh berpujangga aku..Sebelum tu nak cerita tentang perjalanan aku dan family ke kulim semalam..Semalam(17 nov) lepas ayah dan adik aku selesai solat sunat aidil adha,kami pun terus bersiap-siap nk bertolak..Sebelum tu,kami ni menunngu along & family datang.Nak datang beraya..walaupun hakikatnya mak aku xde la masak2 untuk raya pada kali ini..Bertolak dari sentul pukul 10.30pagi..Aku yang drive..Walaupun hanya dapat tido 3jam je,aku gagahkan jugak..Cadangnya nak berhenti kat R&R Sg Perak,tp disebabkan minyak kereta aku tak mengizinkan,terpaksa la berhenti kat mana2 perhentian untuk isi minyak..So,perhentian terdekat Hentian Sebelah Simpang Pulai..(tak silap la namanya)..Isi minyak kereta,isi perot sekali memandangkan dah tengahari.

Dan perjalanan seterusnya,disambung oleh adik aku..Mata aku dah tak larat nak bukak..Dia la drive sampai ke kulim.Kami selamat sampai di kulim pukul 3.30 tapi punyalagh sesat barat untuk mencari kawasan umah angah ni..Maklumlah kite tak penah sampai kulim..Akhirnya sampai kat umah angah dalam pukul 4.30..Haha sejam sesat.Lagi satu faktor kesesatan kami adalah,cuaca ujan..Padahal map dah ada kat tangan pun boleh sesat..Adik aku menyalahkan co-pilot yg tak reti baca map..hampeh..!!!Anyway,alhamdulilah kami selamat sampai walaupun dalam perjalanan, terjumpa satu accident..Tak berani aku nak nengoknya sebab time tu aku tgh drive..Sejak aku dah boleh bawak kereta ni,aku memang tak kan pandang orang2 yang accident walaupun kat berita tv tu..Nanti kalau tgok,ati aku jadi kecik je..bukan kecik macam mana la..ati tu jadi takut senang cakap la..So,jln terbaik jgnlah tengok..Bawak lah berhati-hati..ingatlah bahawa kita masih ada orang yang menyayangi diri kita..tettt...!!!!

Berkenaan entri kali ni,ati aku rasa sayu sangat dengar lagu kat blog kawan aku ni dieyana ,lagu Maher Zain-For the rest of my life..Sebelum ni penah gak dengar lagu ni,tp x la rasa sayu macam gini..dan buat aku teringat pada Si Dia..I'm so sori for everything dear..Bukan niat i tak nak jumpa u..Tak sempat..Janganlah merajuk lama2 dengan i ok..Kini i di kutub utara,u di kutub selatan..sedeyy..

Ok guys,tomorrow dah nak pulang ke KL..Doakan perjalanan kami sekeluarga selamat..Insyaallah..

NOTE : Dalam hati ini timbul sejuta kesedihan apabila satu persatu perkara berlaku di luar sangkaan kita..Perlu kuat untuk kita hadapi perkara macam ni..

3 comments:

lazirza said...

lain kali gunakan GPS dipasaran...he..he...

Zelinda said...

tolong belikannnnnn....!!!nak letak 1 dalam kete la..

lazirza said...

Boleh... tolong doakan abg jadi jutawan dulu...dengan ikhlas...