Thursday, December 16, 2010

Di mana letaknya waktu senggang ku...???????

Arghh stressnye..!!! Hari-hari yang aku lalui dirasakan terlampau pack..!!!Aku terpaksa korbankan masa-masa yang berbaki ini dengan tugas harianku di pejabat..Yeahh berkhidmat untuk negara..!!Kadang-kadang timbul rasa rajuk dalam diri.Melihatkan orang boleh keluar ke sana ke sini bersama teman,bersama yang tersayang,tengok wayang,shopping,jalan-jalan...tapi ujung mingguku hanyalah jalan ke HKL dan pulang ke umah sahaja..Hanya mampu memandang sayu saja..

Btol kata Si Dia,life aku hanya pegi keje,balik keje saja...Alhamdulilah,memang rezeki bertambah-tambah bila keje terlebih-lebih masa ni tapi MASA..???? MASA untuk diri sendiri tak ada..Contohnya macam sekarang ni...hp aku kene blocked disebabkan aku tak de masa untuk gi bayar bil Maxis..Memanglah sekarang zaman canggih,boleh bayar bil through online tp aku masih macam makcik-makcik..Yang masih nak ke kaunter untuk bayar apa2 bil pun..aku lagi yakin dgn cara pembayaran gitu..Oleh kerana itu,inilah akibatnya..hp aku kene blocked..Itu satu hal..Ada lagi hal lain..Kawan baik aku Mama Fiza dah pulang dari hospital pun aku tak sempat jenguk lagi..Padahal umah dekat je..Sori mama..Kang aku jumpa-jumpa je si Khalish dah pandai main basikal..hehe..Harap Mama Fiza paham yea situasi auntie lin ni..

Si Dia akan pulang ke KL and aku harap,aku ada masa utk luangkan bersama dia..Tak mo la jadi macam aritu..Sampai dia merajuk pulang ke JB sebab tak dapat langsung jumpa aku..Nak buat macam mana bukan ini pintaku..But i akan cuba sedaya mungkin..

Tapi itulah aku nak cakap..usia aku 24 tahun,dan aku terpaksa korbankan masa2 yang ada ni untuk bekerja sekuatnya. Kalau tak, macam mana nak kumpul duit nak kawen kan..hahah..nak kawen dah ke..???tetttt..!!!! Bagi aku, masa untuk berfoya-foya sudah pun lama berlalu dan kini masa untuk aku mengumpul harta..Itulah saja untuk menyedapkan jiwa yang lara ini.hehe..

NOTE : Betol orang cakap, kalau keje syif ni memang xde life..Kalau sekarang xde mr.right,alamatnya susah la..Alamatnya lambatlah untuk ketemu jodoh..Kakak2 kaunter aku majoriti umur 28-30 tapi masih belum berkahwin..adakah aku akan join persatuan itu..???hehehe..tettttt...!!!JODOH DI TANGAN TUHAN..

No comments: