Saturday, April 23, 2011

Ada orang yang GEMBIRA sekiranya hubungan itu tak berjaya DISATUKAN..

Sudah lama aku nak update entri tentang perihal ini..Tapi masa selalu x mengizinkan aku...Kita kat dunia ni sering kali dicemburui sekiranya kita lebih dari orang lain..lebih2 lagi orang kita melayu..Bukanlah nak jatuhkan bangsa sendiri,tp perkara ni seringkali terjadi di kalangan kita..Kenapa perlu ada sikap macam ni..???

Dalam menghitung hari aku untuk ke majlis itu, memang banyak dugaan yang aku dan dia hadapi..tp alhamdulilah semuanya dapat aku atasi dengan fikiran yg rasional dan penuh kedewasaan..Dan sekiranyanya aku tak berjaya atasi masalah itu,aku lebih senang mendiamkan diri & cuba jauhkan diri dari dia..Memang benar kata Fiza, lari dari masalah bukanlah jalan terbaik..Nak tak nak,aku kena berdepan and setelkan masalah itu..

Terkadang aku cuba untuk menoktahkan hubungan yg sekian lama terjalin ni hanya kerana masalah remeh temeh ni..Tapi, dia amat matang..Cuma kadang-kadang aku bersikap kebudak-budakkan..Dan kerana sikap dia yg matang,kami masih bersama..

Barulah aku nampak dan menilai siapa yang amat gembira bila aku dan dia tak bersatu..Bukan dari kalangan kawan2 aku..Tapi kawan2 dia..Kawan2 aku amat prihatin dgn aku..Itulah yg dinamakan kawan susah dan senang..thanx guys..i luv u..Dan bila aku noticed sape calon2 yang bertepuk tangan sekiranya aku dan anip tak disatukan,maka aku perlu berhati-hati dgn orang2 ini..Manusia kan..Dalam sedang kita mengecapi kebahgiaan ada org-org yang mendoakan ketidak bahagiaan kita..percayalah..asam garam dalam kehidupan..Tapi tak mengapa, aku berserah saja pada Tuhan..

Tapi,aku pelik lah kenapa ada jugak orang macam ni eh..???Adakah hubungan aku dan anip mengganggu dia kah..?? (Buat pertama kali aku menyebut nama si dia di blog ini..yeahh ANIP..@ ABU HANIFFAH HAMZAH)..

NOTE : Aku tak pernah mendoakan ketidak bahagiaan org..Tapi kenapa orang perlu buat macam tu kat aku...???Heloooo...tell me why...!!!! Kepada si dia,sama-samalah kita berdoa agar hubungan kita dirahmati Tuhan dan setiap langkah kita untuk ke arah itu dipermudahkan..Amin..Biarkan mereka terus bergembira..

No comments: