Monday, December 17, 2012

Cuti kawen...LULUS..!!!

Assalamualaikum..

Memandangkan hanya tinggal 3 ari je lagi nak bergelar PUAN, 1 perkara tentang cuti ni lupa plak nak update..Untuk pengetahuan semua, MIA aku dah pun pulang ke Sentul dan memulakan cuti kawen beliau..Awal kann..?? 15hb dia dah stat cuti..So,mak sangatlah jeles..!!! Sebab i masih lagi bekerja dengan kerasnya..hahaha..Nampak sgt tak ikhlas kann..? Kalau aku tahu dia cuti awal, nak jugak aku cuti awal sm2 dgn dia..At least ada masa untuk spent berdua di ari2 akhir ni..Ada je menda nak diuruskan di saat2 akhir ni..Tapi nak buat mcm mana,demi tuntutan tugas, terpaksalah..Dia pun masih giat menjemput kawan2 dia yg berada kat area kl ni..

Sesampai je dia kat kl, kami terus ke butik pengantin kami..sebab dia blom fitting baju lagi..Tu pun x boleh nak lama-lama sebab aku keje malam..Nak duduk berborak minum2,memang x sempat..!!! Jangan nak berangan la cik lin oii..Pertemuan kami hanya di butik, tu pun x dpt berborak pjg sbb kami dgn gigih memfitting baju..Pasal baju,nnt aku update kemudian...or lepas kawen ke..Ada cerita disebalik baju..Wahh ayat tak mo kalah k..

Berbalik tentang topik asal..Aku mohon cuti kawen pada pertengahan November..Alhamdulilah,diluluskan oleh pegawai aku..Itupun pegawai aku dok menyakat aku,cuma luluskan 3ari je..(saja gurau-gurau)..Aku mula bercuti pada 18 Disember 2012 - 2 Januari 2013 (14hari) cukuplah tu kan..standard la orang cuti kawen memang 14 hari..Satu silap aku adalah,aku x apply cuti awal untuk persiapan kawen..Aku cuti 2 ari awal sebelum nikah..So sekarang ni,tatkala keje malam,aku mula rasakan badan agak lemau dan mau demam..So,dgn segera mencari ubat..Mamcam pelik je aku mencari ubat..Selalunya ubat yg cari aku..hhaha..(saya memeng liat makan ubat okeh)..Dalam tempoh 2 ari sebelum nikah tu la mcm2 persiapan nak dibuat..Nak pakai inai la..nak touchup bilik pengantin la..nak persiapkan diri la..macam2 lagi..

Dan pendek kata, saat ini tido memang tak lena..Aduyaiii mcm mana ni..? Asal mata pejam je,otak ligat berfikir..Rasa mcm ada menda je yg masih pending..Gelisah tentang kelancaran majlis nnt..Takut kalau2 ujan..kalau panas terik,alhamdulilah..tetamu pun ramai yg datang..Tapi tu sume kuasa Allah..Aku hanya mampu berdoa agar majlis berjalan dengan lancar..

Bile dah update pasal cuti ni,mesti ada yg tertanya-tanya..ke mana la agknya aku akan honeymoon..? Boleh tak,aku jawab tak tahu...Ape..??? Tak tahu...??? Ak ah..aku tak tahu..sebab aku serahkan percutian kami ni pada MIA..So,dia yg tetapkan kat mana..cehh segan la nak ckp perkataan 'honeymoon'..gemar gunakan perkataan 'percutian'..

Mulanya,pilihan aku Langkawi..tp direject mentah2 oleh MIA memandangkan school holiday..of course crowded tpt mcm tu..nak gi pulau,musim monsun plak..tak mengizinkan..last.pilihan aku ke cameron..tp tak tahulah dalam pertimbangan ke apa..sebab tak puas ke cameron masa kursus aritu..rasa nak lama2 je kat sana..mungkinkah pilihan ini diterima..??Hohoho..tunggu je la..:)

NOTE : Susah jugak kawen ujung2 tahun ni..banyak tempat tak boleh nak pegi..tak pe la gi je la mana2, janji bawak aku terbang untuk rehatkan diri..sekian lama tidak bercuti..


No comments: