Monday, December 17, 2012

Vendor-vendor Perkahwinan Zelinda & Haniff

Lama sangat nak update tentang vendor ni..Asal nak update je,buku yg merekod hal2 keje kawen aku ni tertinggal kat umah..serupa jugak saat sekarang ni..Buku tu aku tak bawa.tapi update je la mana yang ingat k..kalau ada yg tertinggal tu,maaf dipinta..

DEWAN
Setelah mendapat tarikh perkahwinan,aku dan MIA giat mencari dewan yg berdekatan dgn umah..So,upset apabila sume dewan fully-booked pada tarikh majlis kami tu..Kami menjadi buntu..misi mencari dewan gagal..Sehingga berbincang dgn along aku,kat mana tempat sesuai untuk buat majlis..Bukan tak nak buat di sekitar rumah.Memandangkan umah kami crowded..tersangat crowded..Ari xde mjlis kawen pun crowded,apatah lagi kalau ada majlis kawen..Alhamdulilah,kebuntuan itu menemui jln penyelesaian..Along berjaya menempah Dewan Kg Batu Muda Tambahan..5 minit saja dr umah saya dan umah MIA..

SPONSORED BY : Along

KATERING / KANOPI
Untuk menetapkan which catering untuk wedding kita bukan satu perkara mudah..kena survey banyak catering and dapatkan best price..As customer,itu hak kita untuk dapatkan best price dan apa yg akan kita peroleh dgn pakej itu..Itu penting..Pemilihan katering dan kanopi adalah dari bakal mak mertuaku, bakal adik iparku dan jugak aku..Setelah,dibincang-bincang kami buat satu shorlisted dan Impian Event Catering pilihan kami untuk majlis..Pakej yg kami pilih berharga RM 10.00/perhead..Apa yg termasuk dalam pekej ni,aku tak ingat la..sumenya dalam buku..Tapi banyak jugak yg diberi oleh catering..dan setelah dicampu dan ditolak kami dapat harga rm9.60/perhead..

VENDOR : Impian Event Catering

PELAMIN / BUSANA PENGANTIN
Untuk perkara ni,MIA serahkan pada aku bulat2..So,aku diberi kuasa veto untuk tetapkan mana satu butik pengantin pilihan aku..Memandangkan aku mengenali kak mimi dan sudah tahu hasil kerjanya mcm mana,so aku decide untuk amik dia as mak andam aku..dialah orang yg bertanggungjawab dalam majlis ini..Dari nikah,pelamin dan juga busana pengantin..Baju2 dia amat aku berpuas hati dan juga harga yg diberikan sangatlah berpatutan..Lagi 1 hal,butik kak mimi ni tak lah jauh sangat dari umah aku..Just trun tangga umah dah jumpa butik dia..Sangat mudah kann..Bila-bila masa saja boleh fitting baju tanpa harapkan MIA..

VENDORButik Teratai Kencana , Kak Mimie

KOMPANG
Pada mulanya,aku giat mencari team kompang untuk majlis aku ni..Bagi pendapat aku,sehebat mana kenduri kawen tu,kalau tak de kompang,tak meriah..! Serius, aku sukakan bunyi kompang..bunyi kompang tu boleh membuatkan jantung tu berdegup lain macam je..hihi..Apatah lagi,sekarang team kompang ada sediakan khidmat gendang besar..kalau bunyi,mau 1 sentul bergegar..i like...!!!

SPONSORED BY : BESAN MAK MERTUAKU

PA SYSTEM
Satu lagi hiburan yg perlu ada dalam sesuatu majlis adalah PA system..kemeriahan majlis itu terletak pada DJ nye dan juga lagu2 yg dimainkan oleh dj..Aku tak tahu sangat tentang PA SYSTEM ni sebab sume diuruskan oleh keluarga MIA..Yang aku tahu,PA System telah di booking oleh mereka..So,aku lega 1 perkara..Aku letakkan kepercayaan yg tinggi pada pemilihan pa sytem ini dan juga dj nye..Bak kata MIA pada aku,sesekali cuba letakkan kepercayaan pada tindakan orang lain..Sebab aku ni susah sikit nak percaya dgn pemilihan orang lain..Serupa jugak kalau aku belum tgok hasilnya..

VENDOR / SPONSORED BY : Family member MIA

BUNGA TELUR / BUNGA MANGGAR / GUBAHAN HANTARAN / HIASAN BILIK PENGANTIN / SOUVENIR / SIGN BOARD 
Semua perkara di atas aku buat sendiri dan mak selaku tonggak utama aku..Thanx mak..sayang sgt mak..dan juga dibantu oleh Pak cu..Balik dari keje kadang-kadang terus menghadap gift/souvenir untuk dimasukkan ke dalam box..

VENDOR / SPONSORED BY : DIY

KAD KAWEN
Abang ipar gelarkan kad kawen aku,sebagai kad kawen yg kontroversi...wahhh x boleh blah panggilan tu..Buat semua org teruja je nak tgok kad kawen tu kann..Kad tru xde la kontroversi pun cuma proses pembuatan nye agak kontroversi dan bikin panas hatii..Itulah asam garam persiapan perkahwinan..tak yah cerita panjang pasal kad kawen ni..Entri sebelum ni pun dah memaklumkan pada korang apa yg dah jadi..

VENDOR : MY ONE KAD KAHWIN (belakang Caltex,Jalan Pudu)
**cuba cari link website company ni,x dapat la..**

OFFICIAL PHOTOGRAHER
Untuk memilih mana satu OP ni pun jadi isu masa awalnya..ye la..aku nak amik kawan aku sendiri ,yg dia nk hire kawan dia sendiri..aku ni dah tgok hasil kerja kawan aku ni mcm mana.so aku sangat berpuas ati dgn hasil kerja dia dan juga price yg diberi...harga kawan2 la katakan..tapi,asik bincang isu OP ni asik menemui pergaduhan je,so aku mengalah..aku benarkan dia hire kawan dia as our OP..Ingat pesan MIA, cuba letakkan kepercayaan dgn pemilihan yg dibuat orang lain..okeh baikk..

VENDOR : Kawan MIA

Ape lagi eh..??? Rasanya,takat tu je kot..Kalau ada lagi,nanti aku tambah..









No comments: