Saturday, March 13, 2010

Apabila inai di jari...

I have wonderful day...!!!Arini aku sempat la update blog aku ni buat tatapan kawan2 ku tersayang..Mesti ada yg merindui diri ini..Maklumlah semalam on leave..Semalam dapatlah aku bangun lewat sikit dari kebiasaan..Rasa badan ni lega sgt apabila dapat tido dengan puas dan tanpa gangguan sesiapa...

Hari Khamis malam (11 mac 2010) aktiviti utk memakai inai terpaksa dibatalkan sebab inai nye belum siap dan belum boleh dipakai..Tak mengapalah..Tapi aku tetap turun menemani fiza..Orang catering tgh sibuk memasang kanopi..wahh awalnya mereka pasang kanopi..Mungkin terlampau byk persaingan.So,mereka kena lah pasang awal2..Bile kanopi2 tersergam indah dan dihiasi scallop berwarna pink putih aku mula la teruja dan semacam x percaya..Adakah ini majlis kawan baikku..???hehe..Wedding planner fiza pun turut hadir sama utk meletakkan kelengkapan di dalam dewan..kelengkapan utk membuat pelamin yg aku maksudkan..Apabila 2 biji kerusi utk mempelai masuk,aku macam tergamam seketika...Makk aii besar btol kerusi tu..Dalam hati berkata, "macam manalah kalau aku yg duduk kat kerusi tu ek..???Sure tenggelam la"...aku lupa plak nak tangkap gambar 2 biji kerusi yg cantik sangat tu..Dan yang paling aku takuti...hehe..aku adalah insan terpilih utk mengipasi pengantin di hari malam berinai nanti..Fullamak..kipasnye lebih kurang tinggi aku..mcm mana aku nak pegang nanti ek di malam berinai nanti..dgn beratnye..xpe..xpe..small matter..

Malam jumaat tu xde la aktiviti sangat..persiapan pun kebanyakannye sudah selesai..Dan hari yg ditunggu-tunggu telah tiba..jeng..jeng..Jumaat (12 mac 2010) dari tengahari aku dah pun bermastautin kat umh fiza utk setup kain batik dan kain pelikat yg bakal diberikan kepada orang2 marhaban dan juga kompang..Selesai buat menda tu,aku curi tulang balik ke umah sekejap utk lelapkan mata..Sempatlah lelap dalam setengah jam..Kemudian pukul 6 aku pulang ke umah kedua ku a.k.a umah fiza..utk masukkan telur di dalam bunga pahar..dan aku menunjukkan skill aku mencucuk bunga pahar itu di pasunya..Cuba menunjukkan bakat terpendam..hehe..Lama jugak aktiviti ini dilakukan..dari pukul 6 petang sampai la ke pukul 11.30 malam..Dan pukul 12mlm bermula la aktiviti memakaikan inai di jari bakal pengantin..Bila aku nak letakkan inai di jari pengantin buat pertama kali,tiba2 fiza kata, "arghh..takutnya.."
Apalah yang fiza sedang rasa saat tu ek..aku x penah melalui saat2 itu..Selama ini tugas aku hanyalah memakaikan inai di jari orang..dan orang belum penah lagi memakaikan aku inai..haha..memanglah..aku kan belum kawen lg..Mungkin perasaan yg fiza hadapi saat itu akan aku rasa juga 1 ari nanti..

Aktiviti memakaikan inai di jari fiza bermula dari pukul 12mlm dan tamat pada pukul 1.00mlm..Lama giler..eh,kenapa ayat aku arini begitu skema ek..???xpe..janji korang paham apa yg aku nak ceritakan..inai diletakkan pada kaki dahulu kemudian barulah tangan.Selesai je letak inai kat kaki cik fiza,aku suruh dia tido.Aku tengok dia pun letih giler..Sebagai pengantin,dia kenelah cukup rehat.Kalau x,nanti nampak muke pengantin penat bile kat atas pelamin..

Note : Muka ku terpaksa di crop kerana tak pakai tudung..haha..sori guys..:)

Selesai sudah di bahagian kaki...Next,tangan..!!!



























Inilah hasilnye...

Sebagai tanda menyokong dan memberi semangat pada kawan aku ni, aku pun sama2 pakai inai tp bukan semua jari tau..tangan sebelah kiri je..bukan x nak buat dua-dua belah tangan tapi,xde sape nak tolong buatkan..sedih..hahaha..

Inilah hasilnye kreativiti memakai inai hanya dengan sebelah tangan sahaja.
Note : Utk makluman,ini tangan aku sebelah kiri ye..dan itu bukan cincin risik or tunang.Itu cincin pemberian mak ku..Harap maklum..

Ok guys,tunggu next entry i yea..Di majlis pernikahan cik fiza pada malam ini dan majlis resepsinye pada esok hari..mmmuuuaahhh....


Note : Jatuh saham aku bile aku pakai inai...Mesti orang ingat aku baru kawen...haha..

No comments: