Thursday, March 11, 2010

Di saat akhir sebelum DIA bergelar PUAN

Yeehhaaa...arini dah pun ari khamis..esok jumaat..lusa SABTU..jeng..jeng..Wahh sungguh terujanya aku bile memikirkan saat2 itu..Sebagai kawan baik dan kami berkawan dari kecik sampai ke besar ni,sedikit sebanyak aku merasa perasaan yg sama dirasai oleh cik hafiza..Kalau dia sedih,aku turut rasa sedih..Dia gembira,aku tumpang gembira..Ok..ok..talking about this girl ermm i'm really proudly with him..sebab apa..???dalam ramai2 kawan kami,dia laku dulu..haha..!!!Boleh masuk Book Of Record sbb fiza org pertama yg berkahwin antara 40pelajar di dalam kelas kami dulu (5 Mulia SMK Puteri Wilayah)..Congrats dear coz pecahkan rekod..!!!(*_*)

Anyway,tomorrow i on leave utk tlg fiza siapkan persiapan terakhir sebelum majlis..Dia tersangat perlukan aku buat masa ni..(perasan sendiri)..so, tak salah kalau aku ambil cuti demi kawan aku ni..

Aku teruja utk bagitahu sume tentang aktiviti malam ni..cettt..!!Ok memandangkan malam ni malam jumaat,ada orang2 tua bagitahu,elok pakai inai di malam jumaat..May be sunat..So,dengan rela hatinya aku and jijah akan bersama-sama turun padang utk memakaikan inai pada jari bakal pengantin ni..Ape la yg bakal jadi kan..hehe..Ntah jari sape-sape la yg dulu pakai inai..Masing-masing sibuk nak pakai inai walaupun waktunye belum ketahui lagi..Bukan apa,jangan salah paham..Kawan2 pakai inai supaya bg semangat pd pengantin utk memasuki alam berumahtangga dan kami2 yg belum kawen ni sekadar amik berkat aje..Mana la tahu jodoh nak sampai..Time majlis plak bertamu soul mate..(",)...Siapa tahu..?Itu kuasa Tuhan..wahh..pandainye berbicara kalau bab2 tu..

Ok persiapan tentang bakal pengantin mmg tip top la..MISSION COMPLETE..!!!Cuma tunggu dinikahkan saja..Persiapan diri aku utk majlis cik hafiza ni..???Pun dah COMPLETE..Hehehe..Pagi ni hati sedikit teruja sebab baju utk majlis kawen fiza dah pun siap..kebaya nyonya warna pink..Kain kebaya nyonya ni adalah hadiah besday aku tahun lepas dari cik hafiza dan cik suryana..Rasanya ini pertama kali aku menyebut(DLM BLOG) nama kwn baik aku yg lg sorg ni...Yea..CIK SURYANA..Lama jugak kain ni tersimpan..Dan awal bulan mac aritu aku hantar utk tempah sempena majlis persandingan cik hafiza..Ok,baju utk sanding dah siap..!!!Baju utk majlis nikah & malam berinai pun dh ada..Aku beli siap je..Aku beli warna light purple..Cantik baju tu..Beli kat First Lady..Harga pun berpatutan..Time beli baju ni,punyalah aku sorok2 dari mak..Bulan ni aje berapa pasang baju yg dah aku beli..Mmg patut pun kene bebel..Pastu mak aku mengeluarkan ayat yang paling best didengar dan membuatkan aku beringat...

Mak : Ingat..nanti dah keje government 3 bulan x dapat gaji..Makan la baju2 yg baru beli tu..

Aku : Iye mak..ni last..!!!

Haha..banyak la last aku..Tapi betul gak apa yg mak aku cakap tu..Lepas ni,saya berjanji tidak akan shopping lagi..hehe..Tak pe,kalau ter short gak duit,pinjamlah dengan Menteri Kewangan a.k.a mak ku tersayang..hehe sayang mak..(bodek mak)..

Ok2..tomorrow on leave..apa buat ek..?? Mungkin aku menghabiskan waktu di rumah fiza..the whole day...So,wait for next entry yeahh..!!!

Note : Aku doakan semuanya berjalan lancar dan tiada perkara yg x diingini berlaku..Semoga Allah memberkati majlis pernikahan dan persandingan sahabatku ini..Jauhkanlah dari segala perkara yg kami tak ingini..Amin...

No comments: