Friday, March 26, 2010

Finally..terjawab sudah...

Hello guys..Arini teruja sangat nak tulis blog.X sempat2 di buatnye..Tak sabar nak kongsi kegembiraan ni kwn2 tersayang..Firstly,bersyukur sangat pada Allah s.w.t sebab..sebab...segala yg menjadi persoalan aku selama ini terjawab sudah..Tengok la tajuk atas tu kan..Ada 2 perkara yg nak aku kongsikan...

Pertama...
Setelah sekian lama aku menunggu 'hubbyku' akhirnya ia muncul jugak...Yeahh my hubby a.k.a kereta ku..Hampir 5bulan aku nantikan kemunculannya..Akhirnya,kuar jugak kete aku nih..Memang take time sikit sbb trade in kereta ayah yg lama...Ada hikmah kete ni keluar..Tak mengapa,aku seorang yg penyabar dan setia menanti...Pada tempoh 5 bulan ini sudah cukup menguji kesabaran aku dan mendidik aku supaya jgn tergopoh-gopoh mengejar sesuatu..Cuma yg kita pikir, ada sebab dan ada makna tersirat di sebalik lewatnya pengeluaran kereta ni..Tuhan dah tetapkan yg terbaik utk hambaNya..Wahh..macam ustazah pulak aku arini..Maklumlah arini pun ari Jumaat..Alhamdulilah..selesai jua akhirnya...Boleh drift lepas ni bersama kawan2ku..Hahaha..cannot..!!!Aku masih lg lesen P..So,kene sopan di jalan raya..hehe..
Haaa...ckp pasal my hubby..Kawan2 rapat ku jugak mempunyai model kete yg sama dengan aku..Cuma ape yg membezakan kami adalah color..Puan Hafiza,Saga Putih..Jijah,Saga Hitam, dan hubby aku Saga KELABU...Kereta kami ber3 ni bebas dari sebarang touch-up..Means, macam mana kete tu kuar dari showroom,mcm tu jugak la sampai sekarang..Kereta org perempuan jarang di modified..Selalunya kereta lelaki je di modified..Apa yg penting kereta tu boleh bergerak...

Ok stop pasal my hubby...aku nak share tentang perkara yg ke-2 pulak..

Kedua...
Pagi tadi dalam kekalutan menyetelkan keje di ofis aku dpt call dari mak ku tersayang..hehe..

mak : hello..auntie lin sibuk ke?(sejak jadi makcik,memang itulah nama yg mak aku panggil aku-auntie lin)

aku : ak ah la mak..byk keje sikit pagi ni..

mak : auntie lin, surat auntie lin dah sampai la nak...(suara mak aku excited dan masih terserlah suara keibuannya..)

aku : mak baca la surat tu..

mak : orang poslaju yg hantar surat ni nak..oo nak baca..??jap2 mak amik...auntie lin kene lapor diri 1 April ni nak..

aku : 1 APRILLLLLL............?????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!!(terkejut besar aku dibuatnye)..kat mana mak..??cepat la mak..(sikap x sabar terlepas sudah..haha)

mak : (mak aku tergelak dulu sebelum bagitahu kat mana)..Auntie lin kene lapor diri kat Hospital Besar Kuala Lumpur, Jalan Pahang(HKL)..Dekat je nak..Berkat mak ayah doa selama ni..

aku : ye ke mak..???!!!(tanya aku seolah x percaya)..Alhamdulilah...

Alhamdulilah..apa yg aku doakan selama ini termakbul jua..Rasa nak menangis..Menangis sebab terlalu gembira..Rasa macam nak balik umah sekarang, peluk mak ayah..hehe..HKL memang terlalu dekat ngn umah aku..Dalam 10-15 minit aku dari umah..Cukuplah selama 2 tahun aku bekerja di Poslaju aku menghabiskan banyak duitku pada tambang..Dan inilah masanya utk aku menyimpan..Sehari tambang aku ke ofis dalam RM9..Banyak kan..??Belum masuk makan minum lg..hehe...Walau pape pun,aku pasti akan rindukan saat2 ketika menaiki tren, taxi dan juga bas..Public Transpot yg membawakan aku ke tempat keje...

Pastinya aku merindui.....

"tettt.." loceng bus yg ditekan ketika nak turun...

"Stesen berikutnya, KL SENTRAL..Next Station,KL SENTRAL" suasana di dalam monorail...

"Pakcik,Blok 207 yea.." kata2 yg selalu aku cakap pada pakcik taxi apabila nak pulang ke rumah..dan duit RM2 akan dihulurkan pada pakcik taxi tu...

Wahhh...pasti merindui detik2 itu semua...Kalau duit2 tambang ni dikumpul, mesti aku dah bole kawen sekarang..Hahaha...Biasa la..tak ada manusia yg terus hidup senang.Manusia yg hidupnya bermula dari bawah dan susah,pasti akan menghargai hidupnya apabila senang..Dan dia la insan yg x akan lupa pada masa susahnya dan dia mengerti dan faham perasaan orang yg hidup susah..Aku dah puas merasai semua itu..

Ehh..lari dari tajuk ni..Nanti aku buat entri berkaitan ini yeakk...For u guys...

Saya NURZELINDA NAHARI akan memulakan tugas di tempat baru iaitu di HKL bermula 1 APRIL 2010 ini di Bahagian Kewangan..Kepada yg bakal mengunjungi HKL, jenguklah saya di sana...See you then..I love you,guys...Muuuuaaahhhhhh...............



No comments: