Monday, March 15, 2010

Kenapa LELAKI tidak tahu menghormati wanita..???

I just want to telling u all what happened on last saturday (13 mac 2010)...Ari sabtu baru2 ni aku datang ke ofis.Ada keje yg perlu disiapkan memandangkan hari jumaat tu aku amik cuti sempena kawan aku kawen..Aku kuar dari ofis dalam kul 2 mcm tu la..

Then aku jalan sorang2 dan lalu di kawasan construction tepi ofis aku ni..Tiba2 ada org berhentikan motor sebelah aku dan menanyakan jalan..Yes..dia lelaki becermin mata.Muke innocent giler..kulit warna putih..X silap aku dia pakai EX5..Dia tanya direction nak ke Jalan Duta..Ok fine..aku pun tunjuk la direction nye..

Aku suke menolong org yg tgh susah..Lgpun mmg aku tahu jalan tu,so x salah aku bg direction..Setelah aku bg direction,mamat ni kuarkan sekeping kertas kecik..Mulanya aku pikirkan alamat dia nak ke Jalan Duta la..Aku pun belek2 kertas kecik tu..Tp xde pun sebarang alamat.Cuma yg aku nampak n baca ada no phone..017-.......aku x ingat no tu..Xpenting pun utk aku..

aku : Ni apa..???(sambil aku tunjuk kan kertas kecik tu tepat kat muka dia..)

mamat EX5 : Tu no phone saya..Saya nak kenal dgn awak..(muke macam x bersalah)

aku : heii..!!!!awak tanya saya jalan kan..?!Saya dah tunjuk direction,so skrg awak nak kenal dgn saya pulak..???Sorii laaa...!!!!!(menyirap darah aku time ni..mmg pantang aku kalau jantan mcm ni..kertas kecik aku campak kat bakul motor dia)

mamat EX5 : Awak,saya btol nak kenal ngn awak ni..(sambil dia kejar aku dgn motor EX5 nye dan mem block jalan aku)

aku : Heii...!!!tolong jgn ganggu saya..!!!!(maki aku sekuat hati)

Kebetulan lampu isyarat time tu merah..cpt2 aku melangkah and aku xnak dia follow aku lagi..First time aku berdepan dgn situasi mcm ni..dan pertama kali aku memaki org yg aku x kenal..Kenapa aku buat mcm tu..??Sebab dia kurang ajar dan langsung tak menghormati wanita.Dengan cara mcm tu dia nak tackle perempuan,memang sampai ke tua la x kawen..Hello..desperate sgt ke..???

Aku dapat rasakan,darah mcm menyimbah-nyimbah kat muke aku..muka aku jd panas semacam..jantung aku memang mcm nak tercabut..Cuak..Naseb baik kat tangan aku time tu xde pape barang,kalau x, selamat singgah kat muke mamat tu..

Kepada kaum2 lelaki sekalian alam...utk memikat perempuan bukanlah dengan cara macam tu..itu cara org tak gentle..!!!Bukan dgn menanyakan arah jalan dan terus nak berkenalan. Cuba gunakan taktik atau cara yg boleh diterima akal..!!

Kepada kaum wanita pula,berhati-hati kalau jalan seorang diri..musuh tu ada je kat mana2..jgn senang terpedaya dgn ajakan/pujukan/ayat2 manis lelaki..Tegas tu penting.Jgn sesekali bg nombor kpd org yg x dikenali.no telefon adalah privacy..So,hopefully apa yg i cite ni jadi panduan kpd u all and lebih berhati-hati..Those yg pakai high heel,please and please kalau perjalanan anda jauh dan memerlukan anda naik tren,tukar tren,naik bus or whatever don't use heel..ini akan menyekat pergerakan anda if something bad happen.nak lari pun susah nanti..
So,girls..tolong berhati-hati..




No comments: