Monday, March 8, 2010

Poslaju VS Kementerian Kesihatan (part 2)

Gugur sudah air mataku di hadapan kawan2 ofis ku..Tika kita sedang sedih,sedang serabut, terlalu mudah utk kite menitiskan air mata..Dan pada saat ini, kite perlukan seseorang utk bercerita, utk menangis dan seseorang yg bermakna utk menenangkan hati kita..Berita tentang aku mendapat keje gomen tidak lah aku hebahkan kepada semua staf yg ada di sini..Cukuplah sekadar aku kongsikan dengan kawan2 terapat aku..Dan selebihnya akan tahu dari blog ini..Siapa yg baca,maka mereka akan tahu..Macam ninie dan aini..Bukan niat x nak becerita ngn u girls..Tapi,i nak u tahu sendiri dengan baca blog ini..Bile aku dah xde kat poslaju ni nanti baca la blog ni sebagai perkhabaran dari jauh..cewahh..dari jauh ku kirim berita..hehe sedih..:'(
Ntah la aku pun x tahu kenapa dengan mudah air mata aku gugur depan ninie...Sedangkan mendapat tawaran keje gomen merupakan satu perkara yg sungguh menggembirakan dan sepatutnya aku tersenyum..Iye..aku gembira sangat.Tapi dalam gembira, terbit kerisauan di dalam hati...Macam2 perkara yg aku risaukan..Aku risau kalau aku di posting jauh dari keluarga..Orang kata, bile kite masih berstatus single memang sesenang hati mereka2 akan tempatkan kite kat mana saja..Aku harap, mereka2 tidak zalim..Bile otak terlalu risaukan posting di mana,mula la aku memikirkan soal mak ayah aku..Mereka perlukan aku saat ini..Dan aku x penah berenggang dgn mereka..Dan kerana itulah gugurnya air mata nurzelinda nahari..

Lepas lunch tadi,aku berjumpa dengan bos aku..Kami berbincang berkenaan perpindahan aku ke Poslaju Cheras dan aku inform dia tentang tawaran keje gomen..Alhamdulilah..he says "congrats.."..Aku lega..Sebagai bos dia perlu@wajib sebegitu kerana ini masa depan staf nye..
Dan aku mintak dia postpone pindah ke cheras..Sbb useless la kalau aku pindah ke sana..Sedangkan aku cuma lagi berpa ari je berkhidmat kat sini..Dan bos akan berbincang dengan ketua2 department lain utk cari staf yang akan menggantikan tempat aku..Bile dah shortlisted nama sapae yg akan menggantikan tpt aku,staf tu akan menjadi anak muridku..wahhh..aku akan memperturunkan ilmu aku pada orang tu..wahh ilmu apa la tu..
Whatever it is, aku akan mengajar anak muridku sebaik mungkin...Yeahhh..i'm a good teacher..!!!(*_*)

Note : Kepada kawan2 yang menyaksikan drama ptg tadi,sori...x bole kawal jiwa..hehe..Jauh dalam sudut hati,aku sedih sbb nak tinggalkan korang sume..Inilah tempat pertama aku menimba pengalaman sebagai pekerja..Poslaju dah sebati dengan jiwa aku dan aku sedih nak tinggalakn orang2 poslaju terutamanya tetttt....(" ,)...I LOVE U ALL GUYS....mmmuuuaaahhh..



No comments: