Friday, October 1, 2010

Hari bersama AINUR ADRIANA...

Lepas-lepas raya ni ramai pulak orang sakit..mak aku pun demam teruk,batuk-batuk..sian mak i..Yang kelakarnya,balik keje ari ahad malam tu dah janji ngan mak nak bawak mak pegi klinik, alih-alih bangun pagi tu lupa..pagi pun tak pagi sangat la..Dalam pukul 10.30 pagi jugak aku bangun..Time nak bersiap-siap pegi keje tengahari tu baru teringat..Ya Allah memang aku tak ingat sungguh..!!! Aku pun tengok jadual syif aku..Yess..aku boleh cuti dan berterima kasih la kepada cik wahidah yang ganti syif i..Ye la kalau nak pegi keje pun mesti hati tak sedap..badan mak aku panas teramat sangat dengan batuknya lagi..Then pukul 3ptg tu aku bawak mak ke klinik..Kalau pegi tengahari tu pun bukan doctor ada..Dah tentu doctor keluar lunch..Alhamdulilah,mak kembali sihat..


Cerita pasal anak buah aku yang sorang ni ha..dia pun demam jugak..tgh malam ibu ngan baba dia bergegas hantar si Ainur Adriana @ kami sekeluarga panggil Dyana ke Hospital Ampang Puteri sebab demam panas sampai menggigil-gigil..Budak kecik ni kalau demam selalu macam tu..Buat 1 malaya panik..hehe..dan disebabkan tiada sape menjaga dyana ni kat wad,so auntie lin nye la yg kene jaga dia..huiihh..adventure btol jaga si kecik ni..


Dengan budak umur 5 tahun macam dyana ni,kita kena pandai psiko dia..maksudnya,psiko dia supaya makan ubat,psiko dia supaya nak dengan kita..semuanya berjaya aku atasi..cuma yang tak boleh aku tahan,dia menangis sekuat hati bile kene inject..ye la,kita yang dah besar ni pun kalau kene inject sure sakit jugak kan..apatah lagi budak kecik..Time tu aku teruji sikit sebab peranan aku untuk memujuk dyana ni supaya 1 KL tak dengar jeritan dia yang amat kuat..hahaha..Sikit je dia nangis,auntie lin dia pandai memujuk..hehe..

                         Walaupun sakit,boleh tersenyum lg budak ni..haihh...

No comments: